سلامت خانواده

عوارض منفی مدیتیشن را برای اولین بار می شنوید!

به گزارش خبرآنلاین، ذهن آگاهی یا مدیتیشن به دلیل اینکه به کمترین ابزار نیاز دارد، این روزها در بسیاری از کشورها رایج شده و روش های زیادی برای آن تبلیغ می شود. ذهن آگاهی و مراقبه بر اساس بودیسم است که در بسیاری از فرهنگ ها رایج شده است، اما شواهدی وجود دارد که اجرای روزانه آن اثرات منفی دارد.

اطلاعات آنلاین نوشت: اولین شواهد ثبت شده برای این مورد که در هند یافت شده بیش از 1500 سال قدمت دارد. کتاب مقدس مدیتیشن Dharmatratha که توسط جامعه بودایی نوشته شده است، شامل گزارش هایی از علائم افسردگی و اضطراب است که می تواند پس از مراقبه رخ دهد.

در هشت سال گذشته موجی از تحقیقات علمی در این زمینه به راه افتاده است. این مطالعات نشان می دهد که عوارض جانبی نادر نیستند. یک مطالعه در سال 2022، با استفاده از نمونه ای از 953 نفر در ایالات متحده که به طور منظم مدیتیشن می کردند، نشان داد که بیش از 10 درصد از شرکت کنندگان اثرات نامطلوبی را تجربه کردند که تأثیر منفی قابل توجهی بر زندگی روزمره آنها داشت. و حداقل یک ماه طول کشید.

تحقیقات همچنین نشان داده است که عوارض جانبی ممکن است برای افرادی که هیچ مشکل سلامت روانی قبلی ندارند و برای افرادی که فقط در معرض مدیتیشن متوسط ​​قرار دارند رخ دهد و می تواند منجر به علائم طولانی مدت شود.

در سال 1976، آرنولد لازاروس، یکی از چهره های کلیدی در جنبش علوم شناختی-رفتاری، اظهار داشت که مدیتیشن، زمانی که به طور بی رویه استفاده شود، می تواند باعث مشکلات روانی جدی مانند افسردگی، اضطراب و حتی جبران اسکیزوفرنی شود. آهسته. تدریجی

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ذهن آگاهی می تواند سلامت افراد را بهبود بخشد. مشکل این است که مربیان، فیلم ها، برنامه ها و کتاب های ذهن آگاهی به ندرت در مورد عوارض جانبی احتمالی به افراد هشدار می دهند. صنعت مدیتیشن تنها در ایالات متحده 2.2 میلیارد دلار ارزش دارد، اما آیا فروش اپلیکیشن‌های تمرکز حواس، آموزش کلاس‌های مدیتیشن به افراد یا حتی استفاده از ذهن آگاهی در عمل بالینی بدون ذکر اثرات نامطلوب آن اخلاقی است؟ با توجه به شواهدی مبنی بر تنوع و مشترک بودن این اثرات، پاسخ باید منفی باشد.

۴۷۴۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا