سلامت خانواده

عوارض مصرف زیاد ویتامین C

به گزارش خیبر آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، ویتامین C عمدتا در غذاهای تازه یافت می شود. مقادیر خوبی ویتامین C در برخی از میوه ها و سبزیجات مانند پرتقال، توت فرنگی، نارنگی، کیوی، لیمو، اسفناج، کلم بروکلی، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای یافت می شود. برای استفاده کامل از فواید ویتامین C، این غذاها را نباید بیش از 3-4 روز نگهداری کرد و باید به صورت خام یا کمی پخته مصرف شوند.

نیاز روزانه به ویتامین C برای مردان حدود 90 میلی گرم و برای زنان حدود 70 میلی گرم است. این مقدار در دوران بارداری افزایش می یابد. کمبود ویتامین C باعث اسکوربوت می شود، بیماری که در بین ملوانانی که در گذشته در کشتی زندگی می کردند و ماه ها غذای تازه نمی خوردند بسیار شایع بود. شایع ترین علائم اسکوربوت کم خونی و بی اشتهایی است. به دنبال آن علائم دیگری مانند خونریزی لثه، از دست دادن دندان، دردهای عضلانی و خونریزی زیر پوست ایجاد می شود.

ویتامین C بیش از حد، که می تواند ناشی از یک رژیم غذایی نامتعادل یا مصرف بیش از حد مکمل ها باشد. می تواند منجر به مشکلات کلیوی، تشکیل سنگ یا جذب بیش از حد آهن شود. مصرف بیش از حد ویتامین C می تواند باعث مشکلات سلامتی مانند سردرد، سوزش سر دل، استفراغ، اسهال، ورم معده و درد شکم و همچنین خستگی، سرگیجه و گرگرفتگی شود.

233233

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا