بارداری

عوارض خطرناک سقط جنین – سلامت پرس

به گزارش سلامت پرس به نقل از روزنامه جام جم، وجه تمایز این سه مقوله، نوع روش و اتفاقاتی است که طی هر کدام از آنها برای بدن مادر اتفاق می افتد. دارد؛ به طوری که متخصصان زنان و زایمان معتقدند هرگونه دستکاری در رحم به منظور سقط جنین ممکن است منجر به عوارض جدی و حتی مرگ مادر شود. شاید به همین دلیل ایده آل تر از فکر کردن به سقط جنین، جلوگیری از قرار گرفتن در دوراهی سقط جنین است یا نه!


عوارض سقط جنین دارویی را بشناسید

سقط جنین عمدی عمدتاً به دو روش انجام می شود: دارویی (پزشکی) یا با وسایل (فیزیکی مانند کورتاژ). دو روش که هر کدام می تواند عوارض دلخراشی داشته باشد: «در روش دارویی از قرص، آمپول و شیاف برای سقط جنین استفاده می شود که از جنبه های مختلف می تواند عوارضی ایجاد کند، از جمله اینکه ممکن است داروهای مصرفی تاریخ مصرف آنها تمام شده باشد یا اینکه فرد مصرف کند. ممکن است به داروها آلرژی داشته باشد، به خصوص اگر بیماری های تنفسی و قلبی داشته باشد، که در آن حساسیت دارویی می تواند باعث توقف تنفس یا افزایش شدید ضربان قلب شود.

این را دکتر زهرا داودی مقدم، جراح و متخصص زنان و زایمان می گوید که معتقد است حساسیت دارویی گاهی اوقات باعث تهوع، اسهال یا تب های بسیار شدید می شود که فرد را در معرض خطر مرگ قرار می دهد. حساسیتی که فرد قبلاً از آن مطلع نبود: «حالا در این بین تصور کنید فردی که قصد سقط جنین دارد دارویی را برای بیماری های دیگر مصرف کند که می تواند با داروهایی که برای سقط جنین در نظر گرفته شده تداخل داشته باشد و عوارض جانبی دیگری ایجاد کند. در امتداد.” در نهایت، انقباضات رحمی و خونریزی شدیدی که ممکن است در نتیجه این روش رخ دهد نیز مهم است. خونریزی بسیار شدید که گاهی اوقات زندگی مادر را تهدید می کند. شما باید امکان هر چیزی را بدهید!


سقط جنین فیزیکی؛ یک انتخاب خطرناک تر

بیشتر سقط‌هایی که به صورت فیزیکی و با تجهیزات انجام می‌شود، روش‌های بسیار خطرناک‌تر و تهدید جدی‌تری برای سلامت مادر است، زیرا این اتفاق بیشتر در محیط‌های آلوده رخ می‌دهد.» موضوعی که دکتر داودی مقدم آن را یکی از مهم ترین مشکلات این انتخاب می داند و ادامه می دهد: «در این روش احتمال سقط ناقص وجود دارد؛ یعنی جنین به طور کامل خارج نشده و قطعاتی باقی می ماند. در بدن.

اتفاقی که منجر به خونریزی شدید یا حتی احتمال مرگ می شود.” استفاده از تجهیزات آلوده که باعث عفونت مادر می شود نیز می تواند تهدید کننده زندگی باشد. تراشیدن دیواره رحم، سوراخ شدن اشتباه رحم و آسیب به اندام های داخلی از جمله روده نیز احتمالات دیگری است که ممکن است در اثر سقط جنین غیرقانونی در مراکز غیرقانونی و آلوده وجود داشته باشد.


در جستجوی آرامش از دست رفته!

بر کسی پوشیده نیست که سقط جنین، به ویژه عمدی، علاوه بر عوارض جسمی برای مادر، عوارض روحی بسیاری نیز به همراه دارد. اتفاقات و موقعیت هایی که می تواند برای مدت طولانی در کنار مادر بماند و تغییرات اساسی در کیفیت زندگی او ایجاد کند. اختلالات خواب، رویاهای تکراری و اضطراب آور، تهاجم ذهنی به خاطرات، اختلالات عصبی، احساس ترس، ناراحتی، گیجی، اختلالات خلقی مانند افسردگی، احساس گناه، فوبیا و غیره بارزترین احساساتی هستند که مادر پس از چنین چیزی تجربه می کند. واقعه ای و آرامشی که از سقط جنین حاصل می شود آنچه را که می خواست از او می گیرد.

آرزوی مادر شدن

یکی از شایع ترین اتفاقاتی که پس از سقط جنین عمدی رخ می دهد، احتمال باردار نشدن مجدد مادر است. اتفاقی که برای بسیاری از افرادی که تجربه سقط جنین عمدی را داشته اند بسیار ناخوشایند است: «مشتریانی هستند که صرفاً برای مطالعه یک یا دو سال یا به دلایل معمول دیگر سقط جنین می کنند؛ «افرادی که مثلاً قصد دارند بعد از دو سال بچه دار می شوند، اما به دلیل عوارض سقط عمدی، ممکن است برای مدت طولانی یا گاهی برای همیشه امکان باردار شدن را از دست بدهند.» این تجربه مشترک بسیاری از کارشناسان است که معتقدند اگر مردم بدانند چه مشکلی جدی است. عوارضی در انتظارشان است، با دلایل ساده و پیش پا افتاده دست به چنین اقدامی نمی زنند، مثلاً من فعلاً آماده نیستم یا تازه ازدواج کرده ایم و…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا