سلامت خانواده

عوارض جدی خوابیدن زیر کولر

به گزارش خبرآنلاین، خوابیدن با کولر و پنکه مزایا و معایبی دارد. هوای در گردش می تواند دهان، پوست و چشمان شما را خشک کند، اما در عین حال، کولر می تواند شما را خنک نگه دارد و صدای ریتمیک ملایم آن ممکن است به شما کمک کند به خواب بروید. اما همچنان سوالی که به خصوص ذهن را به خود مشغول می کند این است که خوابیدن زیر باد کولر چه مضراتی دارد؟

همشهری آنلاین در گزارشی به نقل از لاین سلامت نوشت: آیا قبل از خواب کولر را روشن می کنید؟ در حالی که برخی از مردم می گویند نسیم خنک و زمزمه کم به خواب آنها کمک می کند، ممکن است استفاده از کولر گازی دارای معایبی باشد. برای برخی افراد، استفاده از کولرها ممکن است منجر به علائم تحریک خفیف شود. در این مقاله به مزایا و معایب خوابیدن با کولر گازی پرداخته ایم.

خشکی بینی و گلو

گردش هوای تهویه مطبوع و فن ها، به خصوص کولر گازی، می تواند دهان، بینی و گلو شما را خشک کند. این می تواند منجر به تولید بیش از حد مخاط شود که ممکن است باعث سردرد، احتقان بینی، گلودرد یا حتی خروپف شود. در حالی که استفاده از کولر یا پنکه شما را بیمار نمی کند، ممکن است علائم شما را بدتر کند.

آلرژی

تهویه مطبوع و فن می توانند گرد و غبار و گرده را در هوا به گردش درآورند که ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت شود. خود پره های فن یکی دیگر از منابع ناخواسته گرد و غبار هستند. اگر این آلرژن ها را استنشاق کنید، ممکن است علائمی مانند آبریزش بینی، خارش گلو، عطسه، آبریزش چشم یا مشکلات تنفسی را تجربه کنید.

خشکی چشم و پوست

دستگاه های تهویه مطبوع و پنکه ها به خصوص کولرها می توانند پوست و چشم شما را خشک کنند. مرطوب کردن پوست و استفاده از قطره های چشمی تسکین دهنده ممکن است به پیشگیری از این علائم کمک کند.

دردهای عضلانی

هوای متراکم زیادی که در یک اتاق در گردش است ممکن است باعث انقباض یا گرفتگی عضلات شما شود. به این ترتیب قرار گرفتن مداوم زیر باد کولر یا پنکه می تواند باعث گرفتگی عضلات شما شود تا با درد عضلانی از خواب بیدار شوید. می توانید با تغییر زاویه دریچه های کولر گازی از پایین به جلو کمک کنید تا هوا مستقیماً روی شما نوزد که این امر احتمال درد عضلانی را نیز کاهش می دهد.

مزایای استفاده از کولر و فن

بارزترین مزیت کولر گازی این است که می تواند شما را در هنگام خواب خنک و راحت نگه دارد.

گرمای بیش از حد در شب می تواند از خوابیدن و تعریق شما جلوگیری کند و تعریق بیش از حد ممکن است منجر به از دست رفتن مواد معدنی مهم مورد نیاز بدن شود. بسیاری از مردم از صدای آرامش بخش یک فن کولر گازی هیجان زده می شوند. این صدا ممکن است به شما کمک کند به خواب بروید.

در مطالعه ای که روی 40 نوزاد تازه متولد شده انجام شد، محققان دریافتند که 80 درصد از آنها در عرض 5 دقیقه پس از قرار گرفتن در معرض صدای موزون و ملایم کولر گازی به خواب رفتند.
تهویه مطبوع و فن ها نیز ممکن است به گردش هوای کهنه و تازه کردن هوای اتاق کمک کنند. و از ورود بوهای نامطبوع جلوگیری می کند.

برخی تحقیقات همچنین نشان داده اند که روشن کردن پنکه در طول شب خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) را در نوزادان کاهش می دهد.

۲۳۳۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا