سلامت خانواده

عوارض جانبی زنجبیل چیست؟

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، زنجبیل به دلیل فواید فراوانی که برای سلامتی دارد، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اما این ماده غذایی عوارض جانبی بالقوه ای نیز دارد که باید به آن توجه کرد. به عنوان مثال، اگرچه زنجبیل به دلیل خواص ضد التهابی خود شناخته شده است، اما دارای اثرات رقیق کننده خون نیز می باشد که ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد، اما مطالعات نشان داده است که مصرف زنجبیل می تواند تجمع پلاکت هایی را که باعث لخته شدن خون می شوند، کاهش دهد. این می تواند لخته شدن خون را مهار کند و خطر حملات قلبی و سکته را کاهش دهد، با این حال، استفاده از آن توسط افرادی که از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین استفاده می کنند، می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد. در ادامه به بررسی سایر عوارض مصرف زنجبیل می پردازیم:

مشکلات گوارشی

نتایج مطالعات نیز نشان می دهد زنجبیل به دلیل توانایی خود در تسکین درد معده شناخته شده است، اما در برخی مواد ممکن است اثر معکوس داشته باشد و مصرف مقادیر زیاد آن باعث ناراحتی های گوارشی مانند سوزش سر دل، اسهال و نفخ شود. در حالی که زنجبیل به هضم غذا کمک زیادی می کند، ممکن است پوشش معده را تحریک کرده و احتمال مشکلات گوارشی را افزایش دهد.

تداخلات احتمالی با داروها

زنجبیل ممکن است با داروهای مختلف تداخل داشته باشد و عوارض جانبی ناخواسته ای ایجاد کند. پس از انجام بررسی های لازم، محققان به این نتیجه رسیدند که زنجبیل ممکن است با داروهای تنظیم کننده قند خون و فشار خون تداخل داشته باشد، به طوری که اثرات داروهای دیابت کاهش می یابد. زنجبیل باعث افزایش قند خون می شود و به طور بالقوه باعث کاهش قند خون می شود و زنجبیل ممکن است فشار خون را در افرادی که داروهای فشار خون مصرف می کنند کاهش دهد و خطر سرگیجه یا غش را افزایش دهد.

واکنش آلرژیک

برخی از افراد ممکن است به زنجبیل حساسیت داشته باشند، علائم آلرژی به زنجبیل می تواند از یک عجله این می تواند از واکنش های خفیف تا شدیدتر مانند مشکلات تنفسی متغیر باشد، بنابراین اگر بعد از مصرف زنجبیل با مشکلی مواجه شدید به پزشک مراجعه کنید.

مشکلات احتمالی در دوران بارداری

زنجبیل می تواند به تسکین تهوع صبحگاهی در زنان باردار کمک کند، اما مصرف بیش از حد آن ممکن است عوارض جانبی داشته باشد، نتایج مطالعات نشان می دهد که مصرف دوزهای بالای زنجبیل ممکن است خطر سقط جنین را افزایش دهد یا بر رشد جنین تأثیر بگذارد. تحت تاثیر قرار دادن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا