سلامت خانواده

عوارض جانبی جدی مصرف زیاد کره

به گزارش خبرآنلاین، کره به دلیل طعم لذیذی که دارد، صبحانه اکثر افراد است و به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده دیگر غذاها نیز استفاده می شود. اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید که خوردن این لبنیات خوشمزه آیا بدن عوارضی دارد یا خیر؟

عوارض خطرناک مصرف زیاد کره

تابناک در خبری نوشت: کره به دلیل طعم لذیذی که دارد صبحانه اکثر مردم است و به عنوان یکی از مواد در سایر وعده های غذایی نیز استفاده می شود. اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید که خوردن این لبنیات خوشمزه عوارضی برای بدن دارد یا خیر؟

می تواند منجر به بیماری قلبی شود

افزایش کلسترول LDL که می تواند ناشی از مصرف زیاد کره باشد، به نوبه خود، مجموعه ای از عوارض جانبی خطرناک را ایجاد می کند. کره یک چربی اشباع شده است که در صورت مصرف بیش از حد می تواند منجر به بیماری قلبی شود. کره، همراه با سایر چربی های اشباع شده، کلسترول LDL (کلسترول ناسالم) را افزایش می دهد که می تواند شریان ها را مسدود کند و منجر به بیماری قلبی شود.

مورگین کلر، متخصص تغذیه، با ارتباط بین خوردن زیاد کره و بیماری قلبی موافق است. وی خاطرنشان کرد: کره به دلیل محتوای چربی اشباع بالا برای سیستم قلبی عروقی خطرناک است. چربی اشباع شده منجر به تجمع پلاک در شریان ها و کاهش کارایی جریان خون می شود. اثرات نهایی این پلاک می تواند حمله قلبی، بیماری قلبی و سکته باشد.

می تواند به رشد چربی احشایی کمک کند

مطالعات نشان می دهد که خوردن بیش از حد کره می تواند شانس ایجاد چربی احشایی را افزایش دهد. مالوری تامپسون، متخصص تغذیه خاطرنشان می‌کند: «مصرف بیش از حد کره می‌تواند منجر به ذخیره چربی اضافی احشایی در شکم به دلیل سطوح بالای چربی‌های اشباع شود». چربی احشایی همچنین با افزایش چندین بیماری زمینه ای از جمله بیماری قلبی، آلزایمر و دیابت نوع 1 مرتبط است. می تواند منجر به چاقی شود.

خوردن کره به افزایش وزن کمک می کند. کره در هر قاشق غذاخوری بیش از 100 کالری دارد. وقتی مقدار زیادی از آن را می خورید، به سرعت افزایش می یابد، به خصوص که بیشتر این کالری ها از چربی های اشباع شده می آیند. چاقی می تواند منجر به سایر مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی، دیابت و حتی برخی سرطان ها شود.

نکته پایانی این است که راه های بهتری برای طعم دادن به غذاها بدون اینکه آنها را ناسالم کنند وجود دارد. روغن زیتون به اندازه کره کالری در هر قاشق غذاخوری دارد، اما کلسترول رژیمی ندارد و چربی اشباع شده بسیار کمتری دارد، که آن را انتخاب بسیار بهتری می کند.

می تواند تری گلیسیرید را افزایش دهد

لیزا ریچاردز، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب The Candida Diet می گوید: «چربی های اشباع شده در دمای اتاق جامد هستند و می توانند کلسترول و تری گلیسیرید را افزایش دهند. افزایش این دو شاخص بیومتریک به طور قابل توجهی خطر بیماری قلبی یا سکته را افزایش می دهد. این به این دلیل است که کلسترول و چربی در گردش می‌تواند شریان‌ها را مسدود کند، که یکی از دلایل جدی مشکلات قلبی عروقی است.

با افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل مرتبط است

طبق یک مطالعه در سال 2018 در مجله پزشکی Current Alzheimer Research، ارتباط مثبتی بین مصرف بیشتر چربی اشباع شده (مانند کره) و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل وجود دارد.

محققان در مجموع 8630 شرکت کننده را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که مصرف بیشتر چربی های اشباع شده در رژیم غذایی به طور قابل توجهی با 39% و 105% افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل مرتبط است.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا