اخبار سلامت

عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است

دکتر محمدرضا خردمند در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، در پاسخ به این سوال که بیشترین شکایات مردم مربوط به کدام اقدامات پزشکی است؟ وی تصریح کرد: در تمام دنیا در رشته هایی که جراحی های پرخطر بیشتر است، احتمال آسیب رساندن به بیمار نیز بیشتر است و به دلیل ریسک بالای جراحی در رشته های زنان، ارتوپدی و جراحی شکایات بیشتری وجود دارد. و محکومیت ها در این تخصص ها، اما در سال های اخیر بیشترین آسیب ها در حوزه زیبایی بوده است و در حال حاضر بیشترین شکایات در حوزه زیبایی و خدمات ترمیمی است.

مراکز زیرزمینی منبع اصلی آسیب به زیبایی افراد هستند

وی افزود: در حال حاضر مراکز زیبایی به دو دسته تقسیم می شوند. یک دسته از این مراکز توسط پزشکان تحصیلکرده عضو سازمان نظام پزشکی و دارای مجوز مرکز تخصصی پوست و مو و دسته دیگر توسط افرادی که فاقد تحصیلات پزشکی و مجوز هستند اداره می شود و این خدمات زیبایی ارائه می شود. دسته دوم، یعنی مراکز بدون مجوز و صلاحیت، منشأ اصلی آسیب های شدید به سلامت و زیبایی افراد هستند.

عوارض جانبی درمان های زیبایی در بسیاری از موارد غیر قابل برگشت است

خردمند بیان کرد: جبران این صدمات بسیار سخت و پرهزینه است. وی هشدار داد: در بسیاری از موارد صدمات ناشی از جراحی و انجام عمل های زیبایی در مراکز زیرزمینی بدون مجوز و صلاحیت پزشکی به هیچ وجه قابل برگشت نیست.

اقدامات غیرقانونی بزرگ در آرایشگاه ها و مراکز زیرزمینی

آیا پزشکان عمومی حق انجام جراحی زیبایی را دارند؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا پزشکان عمومی حق انجام عمل های زیبایی را دارند؟ وی تصریح کرد: پزشکان عمومی بیش از 90 درصد اورژانس های بیمارستان های کشور را مدیریت می کنند و با ورود بیماران به اورژانس، عمدتا توسط پزشکان عمومی معاینه می شوند و سپس پزشکان متخصص درمان را ادامه می دهند اما برای ورود آنها به عرصه زیبایی کمیسیون باید صلاحیت ها را مشخص کند، تکلیف و حدود وظایف پزشکان را مشخص کند تا این اختلالی که وجود دارد برطرف شود.

وی ادامه داد: ترکیب این کمیسیون شامل اعضای وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است که باید با حضور معاون رئیس جمهور و یا نمایندگان وی در محل سازمان نظام پزشکی تشکیل شود. اما این کمیسیون بیش از سه سال است که تشکیل نشده است. با وجود این، به طور کلی می توان گفت که پزشکان عمومی برخی از عمل های زیبایی کوچک مانند ژل و بوتاکس را انجام می دهند و در صورت باقی ماندن در این حد، منعی برای ادامه فعالیت ندارند.

مجازات قصور پزشکی در زمینه زیبایی

خردمند درباره قصور پزشکی در حوزه زیبایی و مجازات آن نیز افزود: در صورت تایید آسیب وارده به بیمار، پزشک باید غرامت بپردازد و در صورت شکایت انتظامی، مجازات در مراجع انتظامی نیز اعمال می شود. همانطور که قانون مجازات اسلامی برای مواردی که قصور پزشکی منجر به فوت وی شود مجازات حبس در نظر گرفته شده است اما سازمان نظام پزشکی معتقد است این مجازات باید به جرایم نقدی یا خدمات پزشکی تبدیل شود تا مردم از دسترسی به خدمات محروم نشوند. یک دکتر.

جانشین نیروی انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه در قانون سازمان نظام پزشکی وظیفه نظارت بر عهده سازمان نظام پزشکی قرار نگرفته است. وی ادامه داد: وظیفه نظارت بر مراکز درمانی و عملکرد پزشکان بر عهده معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی است.

انتهای پیام/+

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا