بهداشت و درمان

علت هدررفت هزینه‌های سلامت/منابع بیمه‌ها باید تجمیع شود

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (سلامت جو)، محمدمهدی نشی درباره پراکندگی منابع در حوزه سلامت، با یادآوری اینکه موضوع تجمیع منابع بیمه ای یک وظیفه قانونی است و آثار بسیار مثبتی دارد، اظهار کرد: در حال حاضر در سال 1394 در حوزه سلامت وجود دارد. در حال حاضر دولت در صدد ارائه خدمات به بیماران است. به چندین نهاد و سازمان بودجه اختصاص می دهد و بیشتر این بودجه ها قبل از رسیدن به دست مصرف کننده صرف هزینه های جاری می شود و به دست بیماران و مصرف کنندگان نمی رسد.

وی افزود: در همه کشورهایی که دارای نظام سلامت هدفمند هستند، بیمه ها مسئولیت پرداخت را بر عهده دارند و نظارت نیز بر عهده آنهاست و در کشورهایی که سیستم بهداشتی مناسبی دارند، حتی اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع بر عهده آنهاست. از شرکت های بیمه است اما در ایران به دلیل تعدد سازمان ها یا نهادهای تصمیم گیرنده ممکن است این منابع پراکنده باشد و بهتر است به بخش خصوصی یا دولتی خدمات ارائه شود اما منابع باید در اختیار یک سازمان قرار گیرد و گروهی که بتواند عادلانه تهیه و توزیع کند و نظارت مناسبی داشته باشد. باشد

نشی یادآور شد: صندوق های پراکنده بیمه ای به ویژه در بیمه های پایه را می توان به نوعی تجمیع کرد، البته تجمیع به معنای متضرر شدن سازمان یا نهاد نیست، بلکه حتی به صورت مجازی می توانیم صندوق هایی داشته باشیم که منابع آن تجمیع شده باشد. و خدمات ارائه همان برای 80 میلیون.

وی افزود: اینکه صندوق بیمه سلامت بیماران صعب العلاج را تحت پوشش قرار دهد و تامین اجتماعی نتواند، مطلوب نیست و باید در راستای تجمیع منابع و پوشش خدمات به نحو بهتری و از نظر منابع و حمایت مالی از بیمه شدگان گام برداریم. ، به ویژه در برابر هزینه های سنگین و کمرشکن پشتیبانی می کند. فردی که از بیماری صعب العلاج مانند سرطان رنج می برد باید تحت حمایت دولت باشد و صددرصد هزینه ها را تامین کند. معتقدم اگر سیستم ارجاع اجرا شود و پزشک خانواده در دسترس بیماران باشد تا سیستم القای منابع را هدر ندهد، می توانیم صددرصد هزینه های بیماران صعب العلاج را تامین کنیم و بار را از دوش خانواده ها برداریم. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا