اخبار سلامت

علت ممنوعیت کاشت ناخن برای کادر درمان/ خطر افزایش عفونت در اعمال جراحی

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، روز گذشته وزیر بهداشت اعلام کرد کاشت ناخن و مژه برای پزشکان، پرستاران و کلیه پرسنل بیمارستان ها ممنوع است. پیش از این وزارت بهداشت در اطلاعیه ای در راستای استانداردسازی رفتار و پوشش دانشجویان و دستیاران دانشکده های علوم پزشکی و دانشگاه های کشور، داشتن لاک، برچسب ناخن و ناخن مصنوعی را ممنوع اعلام کرده بود.

در این رابطه، دکتر حسین حاجی میرزایی; رئیس اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت وی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت پرس گفت:در وزارت بهداشت استانداردهای حرفه ای در اتاق عمل داریم. لاک زدن و کاشت ناخن برای افرادی که اقدام به عمل و جراحی می کنند ممنوع بوده و خلاف استانداردهای وزارت بهداشت است.

رئیس اداره نظارت بر امور پزشکی وزارت بهداشت افزود: دلیل ممنوعیت این موضوع رعایت بهداشت حرفه ای است. این موضوع جزء اخلاق و پوشش حرفه ای است. وقتی فردی ناخن رشد می کند، فضای ایجاد شده بین ناخن و بستر انگشت، محلی برای رشد باکتری ها می شود و بنابراین دست ها به خوبی استریل نمی شوند. این موضوع می تواند باعث عفونت در محل جراحی و آسیب به بیمار شود. به همین دلیل این موضوع به کادر درمانی ابلاغ شده و پرسنل بیمارستان از لاک زدن و استفاده از ناخن مصنوعی خودداری کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا