سلامت خانواده

علت درد بازوی چپ چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، درد بازوی چپ دلایل مختلفی دارد، از آسیب و کشیدگی عضلانی گرفته تا فشردگی عصب یا واریس. در برخی موارد، ممکن است نشانه حمله قلبی باشد که یک اورژانس پزشکی است.

به گزارش ایسنا، سایت تخصصی «واریول هلث» در گزارشی به تحلیل برخی از علل احتمالی درد بازوی چپ پرداخته است.

علل و علائم

درد بازوی چپ بسته به علت اصلی آن ممکن است خفیف، متوسط ​​یا شدید باشد. درد گاهی شبیه شوک الکتریکی است که باعث درد دائمی می شود که با محرک های خاصی مانند فشار یا فعالیت بدنی بدتر می شود. گاهی ممکن است به طور ناگهانی یا تدریجی و به مرور زمان ظاهر شود.

دلایل مرتبط با قلب مانند حمله قلبی، آنژین صدری، دلایل اسکلتی عضلانی مانند کشیدگی عضلانی و تاندونیت، دلایل مرتبط با اعصاب مانند فشردگی عصب و آسیب اعصاب محیطی (نوروپاتی) و دلایل دیگر مانند آسیب و التهاب از جمله علل شایع این بیماری هستند. درد بازوی چپ می آید

همچنین، درد حاد بازوی چپ ممکن است ناشی از شکستگی استخوان، فتق دیسک، فشرده سازی عصب، پارگی روتاتور کاف یا رگ به رگ شدن و کشیدگی باشد. شکستگی ها در اثر سقوط، تصادف یا آسیب های ورزشی ایجاد می شوند و ممکن است باعث تورم، کبودی، ضعف یا مشکلات حرکتی شوند. فتق دیسک باعث آسیب عصب محیطی (نوروپاتی) در بازوی چپ یا راست می شود و باعث درد، بی حسی و گزگز در اندام ها می شود.

فشردگی عصب (رادیکولوپاتی گردنی) نیز به دلایلی مانند فتق دیسک یا آرتریت رخ می دهد و باعث درد، سوزن سوزن شدن و ضعف در شانه و بازو می شود و ممکن است یکی از دو بازو یا هر دو را به طور همزمان درگیر کند. پارگی روتاتور کاف یا تاندون شانه به دلیل افزایش سن یا استفاده بیش از حد ایجاد می شود و باعث درد شدید شانه می شود که معمولاً به بازوی چپ کشیده می شود. رگ به رگ شدن و کشیدگی آسیب هایی است که به بافت های نرم اطراف استخوان ها و مفاصل وارد می شود که اغلب مچ دست، بازو، مچ پا، ساق پا، ساق پا و انگشتان را درگیر می کند. کبودی، دردی که هنگام بلند کردن وزنه یا بارهای سنگین بدتر می‌شود، گرفتگی شدید، تورم، درد یا حساسیت در هنگام لمس ناحیه خاصی، ضعف و تورم در تاندون‌ها از جمله علائم رگ به رگ شدن هستند.

سایر علل درد بازوی چپ عبارتند از: سندرم خروجی قفسه سینه عروقی، آنژین صدری، بورسیت و حمله قلبی.

سندرم خروجی قفسه سینه عروقی وضعیتی است که در نتیجه فشرده شدن رگ های خونی و اعصابی که از شانه به استخوان ترقوه، قفسه سینه و بازوها می روند، رخ می دهد. این وضعیت ممکن است باعث درد، ضعف، تورم، بی حسی، گزگز و تغییر رنگ در ساعد، دست یا انگشتان آسیب دیده شود.

آنژین درد قفسه سینه ناشی از محدودیت جریان خون است که اغلب به دلیل بیماری عروق کرونر (CAD) ایجاد می شود و باعث درد در بازوها، شانه ها، فک، گردن یا کمر می شود. دو نوع آنژین وجود دارد: آنژین پایدار که با ورزش بدتر می شود و آنژین ناپایدار که بدون فعالیت بدنی رخ می دهد و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

بورسیت همچنین وضعیتی است که در اثر تورم و التهاب در کیسه های بورس ایجاد می شود. بورس ها کیسه های پر از مایع کوچکی هستند که مفاصل را احاطه کرده و با کاهش اصطکاک حرکت بافت ها را در کنار هم آسان می کنند. بورسیت باعث درد، حساسیت، تغییر رنگ (مانند قرمزی) و گرما در مفاصل آسیب دیده می شود. اگر شانه شما بورسیت داشته باشد، ممکن است در بازوی چپ خود احساس درد کنید.

به گزارش ایندیپندنت، حمله قلبی نیز یک فوریت پزشکی است که در نتیجه انسداد رگ های خونی رخ می دهد و جریان خون و اکسیژن رسانی به قلب را مسدود می کند. علامت اصلی حمله قلبی درد قفسه سینه است که مانند فشار یا سفتی است. بسیاری از افراد این درد را در سمت چپ قفسه سینه تجربه می کنند که اغلب به سایر نواحی بدن از جمله بازوی چپ سرایت می کند. هنگامی که علائم حمله قلبی را مشاهده کردید، باید بلافاصله به اورژانس مراجعه کنید و تحت نظر باشید. برخی از علائم حمله قلبی عبارتند از: درد قفسه سینه در سمت چپ، مانند یک نوار بسیار سفت در اطراف سینه، عرق سرد، خستگی، بی وزنی، درد به بازو، فک، گردن و شانه ها، تنگی نفس، استفراغ و ضعف.

بسیاری از افرادی که در بازوی چپ خود احساس درد می کنند نگران این هستند که ممکن است دچار حمله قلبی شده باشند. اما اگر درد بازوی چپ با علائم خاص دیگری مانند فشار یا درد قفسه سینه، فشار خون بالا یا مشکلات تنفسی همراه نباشد، بعید است که با حمله قلبی مرتبط باشد.

گزینه های درمانی

درد بازوی چپ با توجه به علت اصلی آن درمان می شود. به عنوان مثال، بورسیت گاهی اوقات به دلیل عفونت ایجاد می شود، بنابراین پزشک ممکن است آنتی بیوتیک ها را برای یک دوره مشخص تجویز کند. در مورد شکستگی استخوان بازو، احتمالاً باید آن را در یک آتل یا گچ نگه دارید تا زمانی که بهبود یابد. برخی از افراد ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند.

در موارد مرتبط با قلب، اکثر افرادی که دچار حمله قلبی می شوند، برای بازگرداندن جریان خون و بازگشایی عروق تنگ یا مسدود شده، تحت آنژیوپلاستی (باز شدن شریان) قرار می گیرند. داروهایی مانند نیتروگلیسیرین ممکن است به طور موقت یا دائم تجویز شوند. برخی تغییرات سبک زندگی، مانند پیروی از رژیم غذایی کم سدیم، ورزش منظم و کاهش وزن، می تواند به کاهش سطح فشار خون و جلوگیری از حمله قلبی دیگر کمک کند.

در مورد فتق دیسک، متخصصان مراقبت های بهداشتی ممکن است پوشیدن یقه گردن را به طور موقت برای کاهش علائم توصیه کنند. تزریق استروئید همچنین به کاهش التهاب کمک می‌کند و فیزیوتراپی گاهی اوقات می‌تواند تسکین طولانی‌مدت ایجاد کند. اگر هیچ یک از این روش ها جواب نداد، جراحی توصیه می شود. در مورد پارگی روتاتور کاف، گزینه های دیگری غیر از جراحی مانند فیزیوتراپی، داروهای ضد التهابی و تزریق استروئید پیشنهاد می شود و اگر پارگی شدید باشد، ممکن است جراحی لازم باشد.

برای رگ به رگ شدن و کشیدگی به چیزی جز استراحت نیاز ندارید، زیرا معمولا پس از چند هفته خود به خود برطرف می شوند. اما اگر این وضعیت ادامه یابد، ممکن است نیاز به فیزیوتراپی یا ماساژ باشد. در مورد سندرم خروجی قفسه سینه، پزشک ممکن است علاوه بر فیزیوتراپی، داروهای رقیق کننده خون را نیز تجویز کند. جراحی، از جمله آنژیوپلاستی، ممکن است برای برخی افراد مناسب باشد.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا