علت بیشترین تماسهای مردمی با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت
مرضیه حکمت از فعالیت شبانه روزی این سامانه برای ارائه خدمات به هموطنان خبر داد و گفت: در بازه زمانی 21 تا 27 آذرماه 1403 که با تعطیلی ادارات در بسیاری از استان ها مواجه بودیم بیش از 35 هزار تماس. در این سامانه ثبت نام کردند.
وی افزود: در همین مدت 2 هزار و 205 تماس با اورژانس، 4 هزار و 802 تماس با موضوع سلامت، 15 هزار و 685 تماس با استعلام موجودی دارو، 2 هزار و 432 تماس در خصوص مشاوره دارویی، 2 هزار و 549 تماس در خصوص شکایات دارویی، 5 هزار و 13 تماس در مورد درمان، 985 تماس بابت تعرفه و 1 هزار و 110 تماس شکایات کارکنان درمان در سامانه 190 ملی ثبت شده است.
حکمت ادامه داد: بیشترین تماس های مردمی با سامانه 190 در بازه زمانی 21 تا 27 آذرماه با 44 درصد مربوط به استعلام موجودی دارو و 14 درصد مربوط به شکایات بهداشتی به ویژه بهداشت محیط و درمان بوده است.
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت تاکید کرد: در این مدت 3 هزار و 373 شکایت از مردم در سامانه ملی 190 ثبت شد که بیشترین شکایات مربوط به بهداشت و عدم رعایت بهداشت محیط بوده است.
حکمت ادامه داد: در برخی موارد فوری همکاران ما بلافاصله با مراکز درمانی تماس می گیرند و وضعیت شکایات به سرعت پیگیری می شود و سایر شکایات نیز به صورت آنلاین به معاونت های مربوطه در دانشگاه های علوم پزشکی ارجاع می شود.