سلامت خانواده

علائم گردش خون ضعیف – خبرآنلاین

به گزارش آنلاین، اگر گردش خون ضعیف باشد، خونی برای شما باقی نمی ماند. دست و پاهای شما مثل قبل گرم و قوی نیست و احساس خستگی شدید می کنید. با دانستن علائم و راه های درمان گردش خون ضعیف از بدن خود مراقبت کنید. گردش خون ضعیف سرآغاز بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر است.

سلامت نیوز در خبری نوشت: علائم معمولا پس از گسترش کامل بیماری خود را نشان می دهد که می تواند بسیار خطرناک و درمان آن سخت باشد.

چه عواملی باعث گردش خون ضعیف می شود؟

گردش خون ضعیف به دلیل شرایط مختلفی ایجاد می شود که شایع ترین آنها آترواسکلروز و بیماری شریان محیطی (PAD) است.

گردش خون ضعیف می تواند منجر به حمله قلبی، سکته مغزی و حتی مرگ شود.

علائم گردش خون ضعیف، اغلب در دست ها و پاها، عبارتند از:

پا درد هنگام راه رفتن:

یک علامت رایج گردش خون ضعیف است. که معمولاً درد یا گرفتگی عضلات پا یا عضلات است. این زمانی اتفاق می افتد که راه می روید، از پله ها بالا می روید یا فعالیت های فیزیکی مشابهی انجام می دهید.

این حالتی است که به آن لنگیدن متناوب نیز می گویند و یکی از علائم گردش خون ضعیف است.

بی حسی و ضعف:

بازوها یا پاهای شما ممکن است به طور ناگهانی احساس ضعف یا خستگی کنند، که ممکن است در هنگام حرکت یا حتی زمانی که نشسته اید اتفاق بیفتد.

اگر این ضعف و بی حسی به طور ناگهانی رخ دهد و عضلات شما را درگیر کند، احتمالاً به دلیل تصلب شرایین، گردش خون ضعیفی در مغز دارید. گردش خون ضعیف در شریان هایی که خون را به مغز می رسانند می تواند باعث سکته شود.

سرماخوردگی و تورم:

اگر مدام در دست ها و پاهای خود بدون هیچ دلیلی احساس سرما و ورم می کنید، نشانه گردش خون ضعیف است. سردی دست ها و پاها به دلیل گردش خون ضعیف معمولاً با سردتر بودن یک دست یا پا نسبت به دست دیگر مشخص می شود. داده می شود.

زخم های التیام نیافته:

زخم های پا یا دست که بهبود نمی یابند از علائم شایع هستند. همچنین ممکن است متوجه شوید که زخم یا عفونت روی دست و پای شما بسیار آهسته بهبود می یابد.

حتی ممکن است متوجه شوید که موهای روی بازوها و پاهای شما شروع به ریزش می کنند یا کندتر از حد معمول رشد می کنند. موها نیز ممکن است به آرامی روی انگشتان پا رشد کنند.

تغییر رنگ پوست:

گردش خون ضعیف ممکن است باعث تغییر رنگ پوست دست، پا و بازو شود. حتی ممکن است متوجه شوید که پوست شما “براق” به نظر می رسد. پاهای شما ممکن است رنگ پریده یا مایل به آبی به نظر برسند که به دلیل گردش خون ضعیف و عدم رساندن اکسیژن به اندام ها است.

نبض ضعیف در پاها:

گردش خون پایین و سفت شدن رگ ها باعث ضعیف شدن نبض در پاها می شود. هرگاه قسمتی از بدن نبض ضعیفی داشته باشد به دلیل جریان خون ضعیف در آن قسمت است.

رایج ترین روشی که پزشکان برای تشخیص مشکلات جریان خون استفاده می کنند، بررسی نبض در ناحیه پا و کشاله ران است.

درد قفسه سینه:

درد قفسه سینه و سایر علائم حمله قلبی علائم گردش خون ضعیف در شریان های قلب هستند. اگر درد قفسه سینه دارید، فوراً به پزشک خود مراجعه کنید تا از یک مشکل جدی جلوگیری کنید.

ناتوانی جنسی در مردان:

ناتوانی جنسی یکی دیگر از نشانه های گردش خون ضعیف است. ناتوانی جنسی می تواند ناشی از خون رسانی ضعیف به کشاله ران یا زیر ناحیه تناسلی باشد.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا