سلامت خانواده

علائم کمبود منیزیم چیست؟ – ایمنا

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، منیزیم نقش مهمی در بسیاری از فرآیندهای بیوشیمیایی بدن ایفا می کند، به طوری که برای بهبود عملکرد ماهیچه ها و اعصاب، تولید انرژی، سنتز پروتئین و سلامت استخوان ها ضروری است، همچنین سطح قند خون و خون را تنظیم می کند. فشار. عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد، مصرف مقادیر کافی منیزیم برای سلامتی ضروری است و کمبود آن ممکن است باعث مشکلات سلامتی مختلفی مانند گرفتگی عضلات، خستگی و اختلال در عملکرد شناختی شود. در ادامه سایر علائم کمبود منیزیم را بررسی خواهیم کرد:

علائم کمبود منیزیم

کمبود منیزیم می تواند از طریق علائم مختلفی مانند گرفتگی عضلات، اسپاسم و ضعف، خستگی، تحریک پذیری، نوسانات خلقی، بی خوابی، میگرن و افزایش سطح استرس نیز از دیگر علائم مرتبط باشد. علاوه بر این، کمبود منیزیم خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد. یبوست و مشکلات گوارشی مانند تهوع و استفراغ نیز ممکن است از علائم کمبود منیزیم باشد. از دیگر علائم این مشکل می توان به بی حسی، گزگز و لرزش عضلات اشاره کرد. انجام داد

علائم شایع کمبود منیزیم در زنان

علائم شایع کمبود منیزیم در بین زنان شامل گرفتگی عضلات، انقباضات و ضعف، خستگی، تحریک پذیری و نوسانات خلقی نیز می تواند نشان دهنده کمبود منیزیم باشد. علاوه بر این، زنان مبتلا به کمبود منیزیم ممکن است دردهای قاعدگی، میگرن و ضربان قلب نامنظم را نیز تجربه کنند. منیزیم ناکافی همچنین می تواند بر سلامت استخوان ها تأثیر بگذارد و خطر پوکی استخوان را در بین زنان افزایش دهد.

علائم شایع کمبود منیزیم در مردان

کمبود منیزیم در مردان می تواند با علائم مختلفی مانند گرفتگی، اسپاسم و انقباضات عضلانی، خستگی، ضعف و تحریک پذیری همراه با ضربان نامنظم قلب و فشار خون بالا نیز از علائم شایع کمبود منیزیم، سردردهای مکرر و مشکلات تمرکز نیز ظاهر شود. این نشان دهنده سطح پایین منیزیم است.

غذاهای حاوی منیزیم

برای دریافت منیزیم کافی، غذاهای غنی از منیزیم مانند سبزیجات برگ دار، آجیل، دانه ها، حبوبات و غلات کامل، اسفناج، بادام، تخمه کدو تنبل، لوبیا، نخود، برنج قهوه ای، کوینوماهی، شکلات تلخ و آووکادو آنها منابع خوبی از منیزیم هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا