سلامت خانواده

علائم هشدار دهنده حمله قلبی در زنان چیست؟

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آگاهی از سلامت قلب به ویژه برای زنان بسیار مهم است، زیرا علائم سکته قلبی در زنان ممکن است با علائمی که مردان تجربه می کنند متفاوت باشد، حتی گاهی اوقات تشخیص آن دشوارتر است. حمله قلبی در زنان بنابراین لازم است اطلاعاتی در مورد علائم این بیماری در خانم ها داشته باشید، در ادامه به بررسی علائم هشدار دهنده سکته قلبی در خانم ها می پردازیم:

درد قفسه سینه

زنانی که دچار حمله قلبی شده اند ممکن است درد قفسه سینه را به شکل احساس فشار یا درد در مرکز قفسه سینه تجربه کنند. این ناراحتی ممکن است بیش از چند دقیقه طول بکشد. این نوع درد را نباید با سوزش سر دل یا علائم استرس اشتباه گرفت. .

درد در بازو و گردن

حمله قلبی همیشه با درد قفسه سینه همراه نیست، بلکه ممکن است یک یا هر دو بازو، گردن، فک یا حتی معده را درگیر کند. این درد می تواند ناگهانی یا تدریجی باشد و ممکن است با فشار عضلانی یا مشکلات دندانی اشتباه گرفته شود. دردی که به فک یا پشت سرایت می کند نباید نادیده گرفته شود، زیرا ممکن است نشان دهنده حمله قلبی باشد.

تنگی نفس

تنگی نفس می تواند از علائم اولیه سکته قلبی به خصوص در خانم ها باشد که ممکن است با درد قفسه سینه همراه باشد که در این صورت ممکن است تنفس برای افراد سخت شود، بنابراین مراجعه فوری به پزشک ضروری است.

حالت تهوع یا استفراغ

حالت تهوع یا استفراغ یکی از علائم سکته قلبی در بین زنان است، این علائم اغلب به دلایل دیگری مانند مسمومیت غذایی، آنفولانزا یا حتی استرس می تواند رخ دهد، اما زمانی که با علائم دیگری مرتبط با حمله قلبی همراه باشد، هشدار دهنده است.

عرق سرد و سرگیجه

عرق سرد یا سرگیجه از علائم احتمالی حمله قلبی هستند. این علائم ممکن است با اضطراب یا حمله پانیک اشتباه گرفته شود، اما اگر با علائم دیگری مانند درد قفسه سینه یا تنگی نفس رخ دهد، می تواند نشان دهنده یک مشکل جدی باشد.

اضطراب ناگهانی

احساس اضطراب شدید و ناگهانی می تواند از جمله علائم حمله قلبی باشد که ممکن است با یک مشکل سلامت روان اشتباه گرفته شود، اما اگر با علائم دیگری مانند درد قفسه سینه، تنگی نفس یا سرگیجه همراه باشد، نشان دهنده حمله قلبی است. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا