سلامت خانواده

علائم رایج کمبود هر ویتامین در بدن/ کمبود کدام ویتامین زودرس است؟

به گزارش ایسکا نیوز، خداوند بدن ما را به گونه ای آفریده است که هر مشکل درونی را به نحوی و با نشانه ای به ما گوشزد می کند. در واقع هر گاه نیازی در داخل بدن وجود داشته باشد، تغییری در ظاهر ایجاد می شود تا به نیاز پی ببریم. یکی از این کمبودها ویتامین ها است که در این قسمت به آن اشاره می شود و برخی از تغییرات رایج در افراد به دلیل کمبود ویتامین ها را برای شما بازگو می کنیم.

موهای خشک
شایع ترین مشکل این روزها خشکی مو است که عوامل متعددی از جمله استفاده از محصولات شیمیایی نامناسب و … به وجود می آید، اما بخشی از علت اصلی خشکی مو در ماست نهفته است و کمبود برخی ویتامین ها این وضعیت ناخوشایند را تشدید می کند. . مو می شود. اگر موهای خشکی دارید باید بدانید که بدن شما از کمبود ویتامین A، ویتامین E، امگا 3، سلنیوم و بیوتین رنج می برد.

خلق و خوی سریع
اگر جزو افراد بیش از حد حساس و تحریک پذیر هستید، باید بدانید که نیاز شما به ویتامین های B5، B1 و B6 ضروری است و بهتر است با مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین B این مشکل را هر چه زودتر برطرف کنید.

قاشق زدن ناخن
ناخن ها قسمت هایی از بدن هستند که متخصصان طب سنتی و برخی پزشکان برای تشخیص بیماری ها باید آن ها را بررسی کنند. یکی از تغییرات نگران کننده در ناخن ها تغییر شکل و قاشقی شدن آنهاست که نشانه کمبود ویتامین B12 و آهن است.

افسردگی
اگر مشکل روانی خاصی ندارید، اما همچنان احساس نارضایتی می کنید، باید بیشتر به فکر تغذیه و مراقبت از خود باشید. بی حوصلگی مداوم و خستگی مداوم که در نهایت به افسردگی ختم می شود، نشانه بارز کمبود ویتامین B5، B1 و بیوتین است.

شوره سر
شوره سر و برداشتن پوست های ریز از روی پوست سر به خوبی نشان می دهد که پوست سر رطوبت و ویتامین های مورد نیاز خود را ندارد و به این شکل تغییر کرده است. برای درمان شوره سر و پیشگیری از این عارضه، بهتر است ویتامین های مورد نیاز بدن خود را شناسایی کنید. ویتامین هایی که کمبود آنها باعث شوره سر می شود، سلنیوم، B5 و ویتامین A هستند.

گرفتگی عضلات
چه ورزشکار باشید، چه خانه دار یا کارمند، فرقی نمی کند، گرفتگی عضلات تجربه دردناکی است که ممکن است برای شما اتفاق بیفتد. دلیل این نوع گرفتگی ها کمبود ویتامین های B1، B2، B6 و منیزیم است. بدیهی است که بهترین راه برای درمان گرفتگی عضلات، مصرف منابع ویتامین B و منیزیم است.

بی خوابی
وقتی خواب راحت برای شما تبدیل به یک آرزو می شود، به این معنی است که مشکلی وجود دارد که شما از آن بی اطلاع هستید. دلایل زیادی می تواند منجر به بی خوابی شود که یکی از آنها کمبود ویتامین D، ویتامین B3، ویتامین B5 و ویتامین 6 است.

233233

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا