سلامت خانواده

علائم درمان کم خونی با طب سنتی چیست؟

محمدعلی یزدیان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به گیاهان دارویی مناسب برای کنترل و درمان کم خونی، اظهار کرد: داشتن خستگی مفرط، نداشتن تمرکز کافی برای انجام فعالیت ها و ناخن های بسیار ضعیف و شکننده از جمله علائمی است که تشخیص بیماری را به دنبال دارد. کم خونی ظاهر می شود.

وی افزود: گیاه گزنه یکی از گیاهانی است که می تواند برای افراد مبتلا به کم خونی مناسب باشد. این گیاه دارای مقدار زیادی آهن و ویتامین C است که هر دو برای درمان کم خونی موثر به حساب می آیند و بهتر است افراد به مدت چند هفته روزانه آن را مصرف کنند تا از این گیاه نتیجه بگیرند. آنها همچنین می توانند چای گزنه بنوشند. همچنین برای کنترل و درمان کم خونی آنها استفاده می شود.

این پزشک و متخصص طب سنتی تصریح کرد: کنجد سرشار از آهن است و برای درمان کم خونی به کمک داروهای گیاهی بسیار مفید است، البته نوع خاصی از کنجد به نام کنجد سیاه برای کم خونی موثرتر است و افراد باید دو قاشق غذاخوری مصرف کنند. کنجد را دو تا سه ساعت در مقداری آب قرار دهید تا خیس بخورد سپس آن را آسیاب کنید و با عسل مخلوط کنید و روزی دو بار میل کنید.

یزدیان ادامه داد: اسفناج از دیگر گیاهانی است که می تواند در درمان کم خونی موثر باشد و به همین دلیل پیشنهاد می شود روزانه دو بار سوپ آن را به مدت حدود یک ماه مصرف کنند، 100 گرم اسفناج تازه حاوی حدود 25 درصد از مصرف روزانه آهن است، بنابراین این گیاه منبع بسیار خوبی از آهن محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: خرما به دلیل داشتن ویتامین و پروتئین فراوان همواره یکی از موادی است که به عنوان جایگزین غذا مورد استفاده قرار می گیرد و برای مبتلایان به کم خونی بسیار مفید است. خرما در کاهش چربی بدن نیز بسیار موثر است و افراد حتی می توانند از خرما برای رفع بوی بد دهان استفاده کنند.

این پزشک و متخصص طب سنتی ادامه داد: شنبلیله از دیگر گیاهانی است که در درمان کم خونی استفاده می شود و مردم می توانند از برگ و دانه شنبلیله آن نیز استفاده کنند. این گیاه آهن زیادی دارد و برای استفاده از آن باید سه قاشق غذاخوری آب زرشک را به یک لیوان گل ختمی پخته شده اضافه کرده و بعد از حل شدن آن بنوشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا