سلامت خانواده

علائم بیماری کبد چرب چیست؟

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بیماری کبد چرب اغلب بدون علائم قابل توجه ظاهر می شود، هرچند که می توان آن را از طریق علائم کوچک در خانه تشخیص داد. به عنوان مثال، درد زیر قفسه سینه سمت راست ممکن است نشانه بیماری کبد چرب باشد. این درد به دلیل التهاب یا بزرگ شدن کبد ناشی از تجمع چربی ایجاد می شود. در ادامه به بررسی سایر روش های تشخیص بیماری کبد چرب در منزل می پردازیم:

افزایش وزن

افزایش وزن و چاقی به خصوص در ناحیه اطراف معده را می توان از جمله علائم بیماری کبد چرب دانست، کبد نقش مهمی در متابولیسم چربی دارد و زمانی که به درستی کار کند باعث تجمع چربی در ناحیه شکم می شود.

آکنه و مشکلات پوستی

پوست می تواند چیزهای زیادی در مورد سلامت کبد نشان دهد آکنه یا سایر مشکلات پوستی ممکن است به دلیل بیماری کبد چرب رخ دهد. کبد به سم زدایی بدن کمک می کند و زمانی که عملکرد آن مختل شده و به درستی کار نمی کند، احتمال بروز آن وجود دارد. آکنه و لکه روی پوست افزایش می یابد.

زرد شدن پوست یا چشم

زرد شدن پوست و سفیدی چشم ها را می توان یکی از علائم بیماری کبد چرب دانست که زمانی رخ می دهد که کبد قادر به فیلتر کردن بیلی روبین از گلبول های قرمز خون نباشد.

تورم دست و پا

حفظ وجود مایعات در پاها، دست ها یا مچ پا می تواند نشانه بیماری کبد چرب باشد، زمانی که کبد قادر به تولید مقدار کافی پروتئین خاص نباشد، تعادل مایعات در بدن به هم می خورد.

احساس خستگی یا ضعف

خستگی و ضعف مداوم می تواند از جمله مشکلات کبدی باشد، کبد چرب توانایی بدن برای ذخیره و آزادسازی انرژی را مختل می کند و باعث می شود احساس خستگی یا ضعف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا