سلامت خانواده

عفونت های پنوموکوکی یکی از علل مرگ و میر کودکان زیر 2 سال است

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسیدسید محسن زهرایی با اشاره به واکسیناسیون ملی پنوموکوک برای کودکان زیر دو سال گفت: بیماری های بسیار خطرناک ناشی از عفونت های پنوموکوکی در گروه های سنی مختلف به ویژه کودکان زیر دو سال قابل مشاهده است.

وی اظهار داشت: عفونت های پنوموکوکی یکی از عوامل مرگ و میر است میر وی افزود: تلاش وزارت بهداشت برای بهره مندی بیشتر کودکان از حق سلامت موفقیت آمیز بوده و مراحل ساخت و تامین واکسن پنوموکوک به پایان رسیده است. بیست و سوم اردیبهشت ماه امسال هفت استان خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و ایلام تحت پوشش واکسیناسیون پنوموکوک قرار گرفتند.

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت تصریح کرد: واکسن پنوموکوک کودکان دو ماهه از شنبه 22 مرداد 1403 در سراسر کشور عرضه می شود. بر اساس برنامه ملی واکسیناسیون، واکسن پنوموکوک سه بار در دو ماهگی، چهار ماهگی و ۱۲ ماهگی به نوزادان تزریق می شود.

زهرایی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود با واکسیناسیون سالانه پنوموکوک، مرگ و میر 1000 تا 1200 نوزاد و بیش از 55000 نوزاد در بیمارستان بستری شدند.

وی واکسیناسیون پنوموکوک را در کاهش چشمگیر مصرف آنتی بیوتیک ها موثر دانست و افزود: این واکسیناسیون مقاومت آنتی بیوتیکی را که در بیماری های پنوموکوکی رو به افزایش است کنترل می کند و به کاهش بار اقتصادی نظام سلامت کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا