اخبار سلامت

عرضه قاچاقی صابون تریاک/ مردم فریب تبلیغات را نخورند

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، مهدی انصاری با اشاره به اینکه صابون تریاک در کشور قاچاق می شود، اظهار داشت: امروز ممکن است در برخی اماکن عمومی مواد مخدر به فروش برسد. صابون تریاک نیز به صورت قاچاق وارد بازار شده است.

وی افزود: اگر در بازرسی های میدانی مشاهده شود که این محصول در حال فروش است، جمع آوری و به مراجع قضایی معرفی می شود، اما وجود این محصول در بازار دلیلی بر اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو نیست. سازمان دارو

انصاری همچنین به دسترسی آسان به این محصولات در برخی اماکن عمومی اشاره کرد و گفت: اگر به برخی از اماکن عمومی مراجعه کنید، حتی ممکن است مواد مخدر نیز به شما عرضه کنند! اجناس زیادی در این مکان ها به فروش می رسد. به اطلاع مردم می رساند که از استفاده از این گونه محصولات خودداری کرده و فریب تبلیغات را نخورند.

وی با بیان اینکه استفاده از هیچ گونه ماده مخدر در فرآورده های آرایشی، بهداشتی و غذایی مجاز نیست، تاکید کرد: در صورتی که این فرآورده ها خاصیت درمانی داشته باشند باید در زمره داروها قرار گیرند و مصرف آن تنها با تجویز پزشک و به صورت خاص امکان پذیر است. مراکز عرضه تبدیل می شوند همه نمی توانند ادعا کنند که یک محصول اثرات درمانی دارد و مردم از آن استفاده می کنند.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو همچنین افزود: هیچ منبع علمی و اثبات شده ای وجود ندارد که فرآورده حاوی تریاک بتواند اثری مانند شفاف سازی موضعی پوست داشته باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم مردم تحت تاثیر چنین تبلیغاتی قرار نگیرند و برای مشکلات خود به این محصولات مراجعه نکنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا