علمی و فناوری

عذرخواهی گوگل برای حذف گذرواژه ۱۵ میلیون کاربر ویندوز

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)گوگل اعلام کرد که این مشکل که از 24 جولای شروع شد و حدود 18 ساعت ادامه داشت، کاربران نسخه M127 کروم را در ویندوز تحت تاثیر قرار داد.

این باگ باعث شد بسیاری از کاربران نتوانند به رمزهای عبور ذخیره شده یا ذخیره رمزهای عبور جدید دسترسی داشته باشند. گوگل متوجه این مشکل شد و سعی کرد به سرعت آن را حل کند اما در این بین تعداد زیادی از کاربران گرفتار این مشکل شدند.

با توجه به تعداد کاربران کروم که بیش از سه میلیارد نفر است، تاثیر این باگ قابل توجه بوده است. گوگل تخمین زد که حدود 25 درصد از کاربران با تغییری در پیکربندی این برنامه مواجه شدند. یعنی 750 میلیون نفر با این مشکل مواجه بودند. از این افراد، حدود 2 درصد با مشکلات مربوط به مدیریت رمز عبور مواجه بودند. یعنی رمزهای ذخیره شده 15 میلیون نفر ناپدید شدند.

راه حلی که گوگل در ابتدا ارائه کرد نیاز به دانش فنی داشت. بنابراین، گوگل به راه‌حلی در دسترس‌تر متوسل شد که در آن کاربران باید مرورگر کروم خود را مجدداً راه‌اندازی کنند تا عملکرد مدیریت رمز عبور آن دوباره کار کند.

گوگل بابت این حادثه عذرخواهی کرد و به کاربران توصیه کرد برای کمک به مشکلات احتمالی با پشتیبانی Google Workspace تماس بگیرند.

بر اساس گزارش Giz China، رخداد باگ رمز عبور گوگل کروم، خطر اتکا صرفاً بر مدیریت رمز عبور مبتنی بر مرورگر را برجسته می کند. کاربران باید به طور مرتب از رمزهای عبور خود نسخه پشتیبان تهیه کنند و از ابزارهای مدیریت رمز عبور اختصاصی برای بهبود امنیت استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا