سلامت خانواده

عدم حضور پرستاران در شیفت کاری/آهسته حضور رئیس جمهور برای حل مشکل

به گزارش خبرآنلاین، مدیرکل نظام پرستاری در نامه ای به رئیس جمهور از وی خواست تا دستور تشکیل جلسات ویژه زیر نظر معاون اول یا معاون اجرایی محترم رئیس جمهور را صادر کند تا در روند خدمت رسانی به جامعه خللی ایجاد نشود.

روابط عمومی سازمان نظام پرستاری در این خبر نوشت: احمد نژادیان رئیس سازمان نظام پرستاری در این نامه اظهار داشت: این روزها جامعه پرستاری کشور با مشکلات عدیده ای مواجه است که به شدت نگران و سردرگم شده است. وی به تشریح مهمترین مشکلات پرستاران از جمله تاخیر در پرداخت غرامت و اضافه کاری کارگران، مشکل کمبود نیرو و افزایش مهاجرت پرستاران پرداخت. وی با اشاره به اینکه متاسفانه این روزها ابعاد نارضایتی به حدی رسیده است که در برخی از بیمارستان های شهرستان ها از جمله … در البرز و شیراز پرستاران با ترک کار و عدم حضور در شیفت کاری مواجه شده اند.

متن نامه رئیس سازمان نظام پرستاری به مسعود مزیکیان به شرح زیر است:

یادآور می شود، سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از 277 هزار نفر از اعضای این سازمان و بیش از 350 هزار نفر از کارکنان گروه پرستاری کشور، آماده همکاری با دولت محترم چهاردهم و وزارت بهداشت در در راستای تحقق اهداف عالی نظام سلامت و تحقق همکاری با برنامه های کلان از جمله سیاست های کلی سلامت و برنامه هفتم توسعه.

جناب رئیس جمهور محترم

متأسفانه باید بگویم این روزها جامعه پرستاری کشور با مشکلات عدیده ای مواجه است که به شدت آنها را نگران و سردرگم کرده و از ارائه خدمات بهینه به مردم باز داشته است. کمبود شدید نیروی انسانی حداقل نصف استاندارد مورد نیاز کشور، اعمال اضافه کار اجباری به ویژه برای زنان (میانگین 80 ساعت در ماه)، معوقات طولانی در پرداخت حق پرستاری (متوسط ​​8 ماه) و اضافه کار (متوسط 4 ماه). میزان بسیار کم اضافه کاری (متوسط ​​ساعتی 30 هزار تومان) باعث تمایل به مهاجرت به خارج از کشور، ترک خدمت و تغییر شغل از بخش دولتی به بخش خصوصی در این گروه شده است. سال گذشته یک هزار و 850 مورد تقاضای گواهی حسن نیت در سازمان ثبت شد که نسبت به 1400 مورد افزایش دو برابری را نشان می دهد. این آمار معادل 20 درصد کل ظرفیت آموزشی سالانه پرستارانی است که طی یک سال مهاجرت کرده اند.

دکتر عزیز

متاسفانه این روزها ابعاد نارضایتی به حدی رسیده است که در برخی بیمارستان های شهرستان ها از جمله البرز و شیراز، پرستاران با ترک خدمت و عدم حضور در شیفت کاری مواجه شده اند. اگرچه تلاش این سازمان و بزرگان پرستاری و نهادهای امنیتی خللی در ارائه خدمات به بیماران اورژانسی ایجاد نکرده است، اما این امر خدمات رسانی به بیماران انتخابی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و بیم آن می رود که ابعاد این اقدامات به سایرین نیز کشیده شود. استان ها نیز. کشیده شود

در روزهای پایانی دولت گذشته با دستور مستقیم رئیس جمهور شهید و معاون اول رئیس جمهور و مشاور رئیس جمهور در احقاق حقوق و آزادی های اجتماعی اقداماتی برای رفع این مسائل انجام شد که منجر به تهیه پیش نویس لایحه حمایت از حقوق. مادی و معنوی پرستاران وزارت بهداشت و صورتجلسه شماره 35670 مورخ 30/02/1403 معاونت فرهنگی و اجتماعی معاون اول شد.

با وجود اینکه همه ما می دانیم که دولت چهاردهم این روزها به شدت درگیر مسائل مهم داخلی و خارجی است، اما از جنابعالی تقاضا دارم که مجدداً جلسات ویژه ای با نظارت معاون اول یا معاون اجرایی محترم رئیس جمهور تشکیل شود تا بتوانیم از دستگاه های بین دستگاهی استفاده کنیم. ظرفیت ها در اسرع وقت زمان مسائل را مدیریت کنیم تا خدای ناکرده شاهد خللی در روند خدمت رسانی به جامعه نباشیم.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا