سلامت خانواده

عادات قلبی سالم روند پیری بیولوژیکی را کند می کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از پزشکی در این مطالعه، محققان 5682 بزرگسال را مورد بررسی قرار دادند که بیش از نیمی از آنها زنان با میانگین سنی 56 سال بودند تا عوامل خطر بیماری قلبی را شناسایی کنند.

دانشمندان از ترکیبی از مصاحبه ها، معاینات فیزیکی، تست های آزمایشگاهی و ارزیابی با استفاده از ابزار “8 فاکتور اساسی سبک زندگی” انجمن قلب آمریکا استفاده کردند. این عوامل شامل اطلاعات مربوط به رژیم غذایی، فعالیت بدنی، ساعات خواب شبانه، وضعیت سیگار کشیدن، شاخص توده بدنی، سطح کلسترول و قند خون و فشار خون برای تعیین نمره ای است که نشان دهنده سلامت قلبی عروقی است.

دانشمندان نیز بر اساس سن بیولوژیکی متیلاسیون آنها DNA را تخمین زدند و استعداد ژنتیکی فرد را برای افزایش سن بیولوژیکی ارزیابی کردند.

دکتر “یکی مینگ نی»، متخصص قلب و عروق و لیپیدولوژیست در موسسه قلب و عروق کالیفرنیا، گفت: “بعضی از مردم بر این باورند که چون یکی از اعضای خانواده، مانند والدین، بیماری قلبی دارند، محکوم به ابتلا به آن هستند.” اما این مطالعه خلاف این را نشان داد. خودمراقبتی عوارضی را که پیری بر بدن شما وارد می کند کاهش می دهد. این مطالعه در واقع نشان داد که افرادی که دارای ریسک ژنتیکی بالاتری بودند و از “8 فاکتور اساسی سبک زندگی” پیروی کردند، سلامت قلبی عروقی خود را به طور قابل توجهی بیشتر از افراد بدون خطر ژنتیکی بهبود بخشیدند.

متیلاسیون DNA بیان ژن را تنظیم می کند و یک نشانگر زیستی بالقوه برای تخمین پیری بیولوژیکی در نظر گرفته می شود که توسط ترکیب ژنتیکی، عوامل سبک زندگی و استرس تعیین می شود. تصور می شود پیری بیولوژیکی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

محققان دریافتند که هر 13 امتیاز افزایش در هشت عامل اساسی سبک زندگی، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی جدید را تا 35 درصد، بیماری های قلبی عروقی را تا 36 درصد و مرگ به هر دلیلی را تا 29 درصد کاهش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا