سلامت خانواده

عادات روزانه برای کاهش سطح کلسترول خون

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کلسترول یک ماده چرب در خون است که برای ساخت سلول های سالم ضروری است، با این حال کلسترول بیش از حد می تواند منجر به بیماری های قلبی عروقی شود، در حالی که مصرف دارو می تواند به کنترل سطح کلسترول کمک کند. برخی از عادات روزانه می توانند به طور طبیعی سطح کلسترول خون را کاهش دهند. در اینجا چند راه برای کاهش سطح کلسترول خون وجود دارد:

نوشیدن چای مورینگا

چای مورینگا آن گیاه مورینگا تهیه شده است، سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است که می تواند به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند، نتایج مطالعات نشان می دهد که برگ مورینگا حاوی ترکیباتی مانند ایزوتیوسیانات خاصیت کاهش دهنده کلسترول دارد.

پیاده روی روزانه

فعالیت بدنی منظم یکی از موثرترین راه ها برای کاهش طبیعی کلسترول خون است، پیاده روی می تواند به طور قابل توجهی سلامت قلب را بهبود بخشد. انجمن قلب آمریکا اعلام کرده است که پیاده روی سریع به مدت 30 دقیقه در روز می تواند باعث افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) و کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی شود.

افزودن فیبر محلول به رژیم غذایی

فیبر محلول در غذاهایی مانند جو، سیب و لوبیا وجود دارد و می تواند با اتصال به کلسترول در سیستم گوارش و حذف آن از بدن به کاهش سطح کلسترول مضر خون کمک کند. کارشناسان بر این باورند که مصرف روزانه 5 تا 10 گرم فیبر محلول در روز می تواند سطح کلسترول مضر را حدود 5 تا 10 درصد کاهش دهد.

مصرف چربی سالم

چربی های سالم موجود در آووکادو، آجیل و روغن زیتون می توانند به میزان قابل توجهی سطح کلسترول بد را کاهش دهند و متخصصان توصیه می کنند که چربی های اشباع شده و ترانس را با چربی های سالم جایگزین کنید که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. .

مصرف شکر را کاهش دهید

مصرف زیاد قند و شکر با افزایش سطح کلسترول مضر خون همراه است، نتایج مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که قند زیادی مصرف می کنند به طور قابل توجهی در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی هستند، بنابراین لازم است از شیرین کننده های طبیعی مانند عسل استفاده کنید. شکر و شکر را جایگزین کنید.

داشتن خواب با کیفیت

داشتن خواب کافی و باکیفیت برای حفظ سطح کلسترول مفید خون و کاهش کلسترول مضر ضروری است، بنابراین توصیه می شود بزرگسالان بین هفت تا هشت ساعت خواب باکیفیت در شب داشته باشند تا کلسترول خون در سطح پایینی قرار گیرد. یک سطح ایده آل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا