سلامت خانواده

ظفر قندی به قطر می رود – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، هفتاد و یکمین نشست کمیته منطقه ای دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشتجاودانه) از 22 تا 26 مهر ماه 1403 در دوحه قطر با حضور وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران و کلیه کشورهای عضو با شعار “سلامت یک موضوع فرامرزی است: اقدام، دسترسی، برابری” برگزار می شود. “.

نشست سالانه کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی یکی از مهمترین رویدادهای منطقه ای در راستای تصمیم گیری و تنظیم سیاست های منطقه ای سلامت است. جلسه هفتاد و یکم جاودانه این شامل سه بخش پیش از اجلاس سران، بخش تخصصی اجلاس و جلسات جانبی خواهد بود.

بر اساس دستور کار ارائه شده، هفتاد و یکمین جلسه کمیته منطقه ای برنامه شامل ارائه گزارش پیشرفت در مورد 11 سند فنی است که در سال های گذشته و در جلسات قبلی تصویب شده است و کشورهای عضو باید پیشرفت خود را در مورد هر یک از موارد گزارش کنند. اسناد ذکر شده در قالب بیانیه ارائه شود. همچنین چهار سند فنی نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در هفتاد و یکمین نشست کمیته منطقه ای دفتر مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در قطر، چهار نشست فنی جانبی نیز برگزار می شود.

محمدرضا ظفر خاندی وزیر بهداشت کشورمان روز سه شنبه 2 مهرماه در خصوص مسائل مختلف بهداشتی منطقه از جمله وضعیت بیماری هایی مانند تب دنگی و آبله میمون در کشورهای منطقه، وضعیت بهداشتی و درمانی غزه و لبنان و موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت علیرغم تحریم ها ظلم و فشار ابرقدرت ها سخنرانی خواهد کرد.

همچنین در پایان مراسم افتتاحیه، جایزه دولت کویت برای کنترل سرطان، بیماری های قلبی عروقی و دیابت در منطقه مدیترانه شرقی به جناب آقای دکتر داوود خلیلی از اعضای هیات علمی غدد اعطا می شود. و پژوهشکده متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی.

طبق برنامه کوچک سلام انجام شد ظفر خاندی قرار است در حاشیه این دیدار با وزرای بهداشت کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی و همچنین دکتر دکترتو درس بخون آدهانوم«مدیر کل سازمان بهداشت جهانی و خانم.محبت بلخی» مدیر دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی دیدار و گفتگو می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا