سلامت خانواده

ظفرکندی: هدف ما کاهش رنج بیماران است

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسیدمحمدرضا ظفرکندی در مراسم تکریم و معارفه وزیر بهداشت که امروز – سه شنبه ششم شهریور ماه – با حضور رئیس جمهور در تالار امام جواد برگزار شد.الف) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، وی پیشرفت در حوزه پزشکی و سلامت را حاصل تلاش گسترده وزرای قبلی بهداشت، عملکرد سیستم شبکه و خدمت رسانی به نیروهای بهداشت و درمان دانست. در سراسر کشور اظهار داشت: مدتی در کمیسیون اعزام بیماران به خارج از کشور عضویت داشتیم و ارز زیادی برای درمان بیماران استفاده شد. قبلاً از کشور خارج می شد، اما امروزه پیشرفته ترین درمان ها در مرز دانش جهانی در کشور ما ارائه می شود که مایه مباهات است.

حدیثی از اباعبدالله الحسین(ع) ذکر می کند.الف) که می فرماید: بی شک حاجت مردم به تو از نعمت های خداوند است، یقیناً نیاز مردم به تو بعد از نعمت، نعمتی از جانب خداوند است. بی حوصله نرو و آنها را برآورده کن. وی افزود: این حدیث باید در دستور کار همه مدیران و کارکنان به ویژه در حوزه سلامت قرار گیرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز فرصت بزرگی برای کشور ایجاد شده است چرا که یادم نمی رود این همه انسجام، توافق و همدلی در جامعه و جامعه پزشکی وجود داشته باشد. این شرط نمونه ای از این شعر زیباست که «دست در دست نهم با مهر کشورمان را آباد می کنیم»، با انسجام جامعه پزشکی، شرایط منحصر به فرد کشور در حضور رئیس جمهور به عنوان پزشک و حضور چهار پزشک در کابینه، می توان امیدواری زیادی داشت. حمایت وزارت بهداشت

ظفرکندی گفت: 70 درصد مشکلات بهداشتی خارج از وزارت بهداشت و به عنوان مثال در داخل است ترومابسیاری از جوانان قربانی تصادفات جاده ای می شوند و بیشتر جان های از دست رفته در جامعه مربوط به تصادفات جاده ای است ترومابنابراین بدون مسئولیت واحد، عزم ملی و حمایت همه مسئولان کشور، این وضعیت در حوزه ایمنی راه و خودرو بهبود نخواهد یافت.

وی با اشاره به جایگاه ممتاز جامعه پزشکی در بین مردم گفت: جایگاه جامعه پزشکی در بین مردم یک سرمایه اجتماعی بزرگ است و جامعه سلامت از نظر سرمایه اجتماعی و سلامت جزو سه گروه اول کشور است. اعتماد عمومی اگر گمان کند که باید تمام تلاش خود را برای کاهش درد و رنج مردم به کار گیرد، دچار خسران دنیا و آخرت می شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما موظفیم درمان های پیشرفته را در کشور در مرزهای دانش دنبال کنیم، هزینه های کمرشکن درمان را کاهش دهیم، مشکلات دارویی مردم را حل کنیم، آموزش کیفی را گسترش دهیم و بر اساس آن رتبه اول را در منطقه به دست آوریم. طرح توسعه در حوزه پژوهش بیایید بگیریم

ظفر قندی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت به ویژه شهدای دوران اپیدمی کرونا گفت: تلاش ها و جانفشانی های جامعه پزشکی در دوران کرونا پرچم افتخاری برای حوزه سلامت است و این ایثارگری ها در تاریخچه

وی خاطرنشان کرد: با حمایت و تشکر صاحبان فرآیند می توانیم به هدف برسیم. ما باید از کارکنان مراقبت های بهداشتی قدردانی کنیم. در درجه اول احترام و تکریم آنها در بعد مادی و معنوی و سپس افزایش امید به خدمت به کشور مهم است. مایلیم از تلاش مستمر رئیس جمهور برای حل مشکلات بهداشتی تشکر کنیم. دیشب با سازمان برنامه و بودجه جلسه داشتیم و تمام حمایت های لازم در حال انجام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا