ظفرقندی: 80 درصد شکایات حوزه سلامت به علت برخورد نامناسب است

براساس خبرگزاری TASNIM ، محمد رضا زافارگندی ، وزیر بهداشت و آموزش پزشکی امروز ، در اولین جلسه عمومی مدیران و روسای دفاتر بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به دانشکده های علوم پزشکی و شرکتهای فرعی وزارت بهداشت ، گفت:: مراکز پزشکی را برای بازرسی از اولویت قرار دهید.
وی افزود: “ما باید با احترام و احترام بیمار ، درخواست ها و شکایات آنها را در ارائه خدمات درمانی در نظر بگیریم.”
وی گفت: صداقت در گفتار و شفافیت در رفتار برای قرار گرفتن در معرض بیمار بسیار مهم است ، به عنوان مثال ، اگر ما در بیمارستان در بیمارستان مشکلی داریم ، باید صادقانه در مورد موضوع با مردم بحث کنیم.
ظفرگندی با اشاره به مشکل پرستاری در مراقبت های بهداشتی این کشور ، گفت: “استخدام پرستاران از طریق آزمایش استخدام که به زودی برگزار می شود ، و همچنین افزایش خدمات پشتیبانی و رفاه به کارکنان بهداشت ، از جمله اقدامات انجام شده در این دولت برای ارتقاء خدمات درمانی است.”
وزیر بهداشت گفت: “مهمترین اصل در حل مشکلات شناسایی موانع و تلاش برای حل آن است که در واقع پیشگیری پیشگیری است ، اما اگر فساد رخ دهد ، بازرسی باید به سرعت از آن مراقبت کند.”
وی گفت: “در مسیر رضایت از افراد و بیماران و بهبود شرایط ، لازم است راه حل ها و تعامل پیدا کنید تا افراد بهتر و مؤثرتر کار کنند.”
وی افزود: برای دستیابی به هدف اصلی سیستم بهداشت و درمان ، یعنی بهبود کیفیت خدمات ، برنامه اصلی یک سود است و داشتن فکر ، خلاقیت و امکانات برای برنامه ریزی مهم است. “
ظفرگندی ادامه داد: “اگر هدف ما این است که سیستم بهداشتی کشور به خوبی کار کند ، ما باید برنامه ای داشته باشیم.” جنبش رو به جلو صرفاً یک انتقاد و ایده آل گرایی ، نیاز به اندیشه ، خلاقیت ، امکانات و برنامه ریزی نیست.
وزیر بهداشت تکرار کرد: برخی می گویند جهان باید اصلاح شود ، درست است. اما از اینجا ، ما باید از یک مرحله ، یک مرحله حرکت کنیم و از دیدگاه سنتی دور شویم. ما سعی کردیم با استخدام و افزایش اضافه کاری ، برخی از کمبود منابع انسانی در زمینه سلامت را جبران کنیم. اما ما هنوز هم نیاز به اصلاح فرایندها داریم.
زقغاری احترام به برنامه ها و خواسته های مردم را به عنوان اصول مهم ارزیابی کرد.
پایان پیام/