سلامت خانواده

ظفرقندی: مهمترین هدف وزارت بهداشت تاکید رهبری است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس هیئت امنای مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت و سردار فتحیان رئیس این نهاد با وی دیدار و گفتگو کردند. وزیر بهداشت.

محمدرضا ظفرکندی در این دیدار که روز سه شنبه 13 شهریور 1403 در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، بر اهمیت ارتباط با نسل جوان در جهت انتقال تاریخ، فرهنگ مقاومت و ایثار به ویژه رشادت های جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس و مبارزه با بیماری کرونا. وی استفاده از روش های نوین را برای رساندن پیام مقاومت و فداکاری به نسل جوان مهم دانست.

وی با اشاره به تالیف کتاب شرح درد شور و ضرورت آشنایی دانشجویان پزشکی با فرهنگ و آموزه های دفاع مقدس گفت: در مدرسه مفید علاوه بر تربیت نیروهایی که هر کدام در حال حاضر مدیر و متخصص 75 شهید تقدیم انقلاب و کشور و در دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز سعی کردیم تا حد امکان از نیروهای متخصص استفاده کنیم. افسردگی آموزش مردم در سراسر کشور.

وزیر بهداشت، هدف اصلی وزارت بهداشت را ارائه خدمات شایسته و مطلوب به همه مردم به ویژه نیازمندان دانست و گفت: کلیدی است.بیشترین هدف ما تاکید مقام معظم رهبری است که فرمودند باید کاری کنیم که بیمار دردی جز درد بیماری نداشته باشد. با ظرفیت و انسجامی که در دولت چهاردهم از جمله در حوزه سلامت شکل گرفته است می توان با اقدامات جهادی و داوطلبانه در راستای محرومیت زدایی اقدام کرد.

در این دیدار سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی ضمن اقامه برکت کربلا به دکتر ظفر قندی از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی ارتش برای مشارکت در اقدامات پیشگیرانه و غربالگری بیماری ها به ویژه غربالگری سرطان خبر داد و گفت: ما می توانیم از ظرفیت‌های درمانی نیروهای مسلح استفاده و با هماهنگی وزارت بهداشت، اردوهای جهادی در مناطق محروم گسترش یابد.

سردار نصرالله فتحیان رئیس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت نیز از انتخاب دکتر ظفر خاندی وی به عنوان وزیر بهداشت گفت: دکتر ظفر خاندی ایشان از افراد بزرگوار هستند و ما سابقه آشنایی با پزشکان و پزشکان را داریم ظفر خاندی مربوط به سال 61 و زمانی است که در دوران دفاع مقدس مسئولیت تیم های فوریت های پزشکی را بر عهده داشتند.

ضمن قدردانی از زحمات دکتر ظفر خاندی وی در دوران دفاع مقدس یادآور شد: ایشان استاد و معلمی نافذ و ارزشمند در دوران پس از دفاع مقدس و مدیری خلاق، توانمند، متدین و انقلابی هستند که امیدواریم در رفع مشکلات کشور موفق باشند.

در پایان این جلسه از وزیر بهداشت به عنوان یکی از اعضای هیأت امنای پژوهشگاه دفاع مقدس و مقاومت دعوت شد تا در نشستی با اعضای هیأت امنا، عملکرد این نهاد را بررسی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا