سلامت خانواده

طبقه متوسط ​​جامعه هنوز به جنبش افزایش جمعیت نپیوسته است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی رضایی افزود: بر اساس قانون جوانان جمعیت، آنچه مربوط به سلامت و وظایف محوله به سلامت است بر اساس مفاد قانون ارزیابی مثبت دارد.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت ادامه داد: تسهیلاتی که قرار بود برای زوج های نابارور و مادران باردار و بچه های متولد شده در نظر گرفته شود; اجرا شد و شاخص های سلامت برای جوانان جمعیت در این حوزه مثبت بود و در این زمینه موفقیت هایی داشتیم.

رضایی بیان کرد: اکنون خدمات ناباروری در دو بخش دولتی و خصوصی 90 درصد پوشش بیمه ای دارد که پشتوانه خوبی است ضمن اینکه برای مادران باردار و فرزندان تا 5 سال آنها پوشش بیمه ای ایجاد شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حمایت های قانون جمعیت جوانان در حوزه سلامت برای جوانان جمعیت و افزایش شاخص کل جمعیت کافی بوده است، افزود: اگر از آخرین آمار شاخص جمعیت کشور استفاده کنیم. به عنوان یک معیار به نظر می رسد نه تنها تغییری در شاخص کل جمعیت ایجاد نکرده ایم، بلکه شاخص جمعیتی ما نیز کاهش یافته است.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: اهداف قانون جوانان جمعیت جز در حوزه سلامت محقق شده است و در سایر حوزه ها نیاز به بازنگری دارد.

رضایی افزود: بر اساس سرشماری سال 1402 رشد جمعیت کشور 71 درصد است و این جمعیت مطلوب نیست و نگرانی کارشناسان جمعیت شناسی این است که در سال های آتی نرخ جمعیت به کمتر از این هم کاهش پیدا می کند که باعث می شود. تاثیر و به همین دلیل. به نظر می رسد باید از کارشناسان جمعیت شناسی کمک گرفت و در حوزه هایی که می تواند بر شاخص کل تاثیر بگذارد ورود و سرمایه گذاری کرد، لذا بازنگری لازم است و باید به سایر عوامل رشد جمعیت توجه شود که مهم ترین آنها در حوزه اقتصادی است. و این یک منبع امید برای نسلی است که ما باید به این جنبش افزایش جمعیت بپیوندیم.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: شاید بتوانیم جمعیت سه فرزند به بالا را در اقشار ضعیف جامعه ارتقا دهیم، اما در سایر اقشار و جمعیت چندان مورد توجه قرار نگیرد. اکنون از این سیاست عصبانی است. هستند و هنوز به سیاست های جمعیتی نپیوسته است هستند آنها طبقه متوسط ​​جامعه هستند، اگر به این جنبش بپیوندند و حتی یکی دو فرزند بیاورند، می توانند جمعیت کشور را متحول کنند و نیاز به توجه و توجه دارند. سیاستمدار این لایه باید پیدا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا