سلامت خانواده

ضرورت نظرخواهی از پزشکان عمومی در اجرای برنامه آموزشی پزشکی عمومی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد دوزنده نرگسی در حاشیه همایش نوآوری های بالینی و مراقبت های اولیه در پزشکی عمومی گفت: همایش نوآوری های بالینی با هدف ارتقای دانش و توانمندی های پزشکان عمومی کشور در دو گروه پزشکی عمومی و ترک اعتیاد.

با اشاره به امتیاز بازآموزی برای پزشکان عمومی که ثبت نام کرده و در همایش شرکت کرده اند. هستندافزود: 15 امتیاز بازآموزی برای پزشکی عمومی که یک دوره سه روزه است و 10 امتیاز بازآموزی برای دوره دو روزه ترک اعتیاد اختصاص داده شده است.

دبیر اجرایی همایش به برپایی نمایشگاه دارو و تجهیزات پزشکی همزمان با همایش نوآوری های بالینی و مراقبت های اولیه در پزشکی عمومی اشاره کرد و گفت: بیش از 50 غرفه برای تجهیزات دارویی، پزشکی و دانش در نظر گرفته شده است. شرکت های مستقر

نرگسی در واکنش به روند درمان اعتیاد در کشور افزود: تقریبا بزرگترین شبکه ترک اعتیاد در خاورمیانه را داریم که یک میلیون و 100 هزار بیمار در 8 هزار کلینیک در سراسر کشور تحت درمان هستند. بنابراین هر تصمیمی که برای این افراد گرفته می شود باید بر اساس نظرات کارشناسی باشد ز مزایا را نیز باید در نظر گرفت.

وی گفت: متأسفانه تصمیمات وزارت بهداشت در دو سه سال اخیر در مسیر اشتباه بوده است و امیدوارم در دوره جدید وزارت بهداشت شاهد اصلاح رویکرد این وزارتخانه باشیم. “

نرگسی تاکید کرد: سازمان نظام پزشکی، مرکز درمانگران اعتیاد، انجمن علمی روانپزشکی و انجمن پزشکان عمومی به تصمیمات غلط وزارت بهداشت در خصوص درمان اعتیاد اعتراض کرده است. هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در همایش به روز رسانی های بالینی و مراقبت های اولیه در پزشکی عمومی، ویژه برنامه روز پزشک با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت، یکم شهریور ماه سالروز تولد بوعلی سینا گرامیداشت روز پزشک از ساعت 17 الی 21 به عنوان برنامه روز پزشک در سالن اصلی همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا