ضرورت راهاندازی دکترای حرفهای کاردرمانی در کشور

شایان علماریفر با اشاره به اهمیت توسعه آموزش عالی در این زمینه ، گفت: “راه اندازی دکترا در کاردرمانی یک گام اساسی در بهبود کیفیت آموزش ، تحقیق و خدمات تخصصی کاردرمانی است و می تواند سطح علمی و مهارت را بهبود بخشد.”
وی افزود: “با توجه به گسترش نیازهای توانبخشی و نقش اصلی کاردرمانی در زمینه های جسمی ، حرکتی ، حسی و شناختی ، ایجاد این مدرک یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و پایه و اساس تغییر عمیق در آموزش و خدمات خواهد بود.”
دبیر انجمن کاردرمانی ایران بیشتر بر اهمیت سلامت کودکان در سنین ابتدایی تأکید کرد: “توجه به اختلالات جسمی ، حرکتی ، حسی و شناختی باید به عنوان یکی از اولویت های سیستم آموزشی در نظر گرفته شود.”
علماری همچنین در مورد آمادگی انجمن حرفه ای ایران برای همکاری با وزارت آموزش و پرورش در طراحی و اجرای پروژه های غربالگری فیزیکی ، حرکتی ، حسی و شناختی مدارس و دانش آموزان معمولی با نیازهای ویژه و * برگزاری دوره های آموزشی معلمان خدمات برای اطلاعات بیشتر صحبت کرد.
وی گفت: “هیئت مدیره انجمن کاردرمانی ایران از ظرفیت رسانه ای ملی و محلی برای توضیح موقعیت کاردرمانی در سیستم بهداشت و سلامت عمومی جامعه *استفاده هدفمند و استراتژیک دارد و این امر از طریق برنامه های کوتاه مدت و طولانی دنبال خواهد شد.”