سلامت خانواده

ضرورت حمایت و ترویج پزشکی عمومی، احیای صحیح برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد دوزنده نرگسی امروز _چهارشنبه 10 مرداد_ در حاشیه همایش نوآوری های بالینی و مراقبت های اولیه در پزشکی عمومی در مرکز کنفرانس ها یک راز برگزار شدبیان کرد: به دلیل عدم اجرای صحیح برنامه های موجود برای توسعه نظام سلامت در سال های گذشته، آسیب های زیادی به کشور وارد شده است و عدم توجه به پزشکی عمومی، عدم ابلاغ مصوبات کمیسیون تشخیص محدودیت ها و صلاحیت های حرفه ای و چالش های ایجاد شده برای بیش از 10000 پزشک. کارگری در حوزه ترک اعتیاد می بینیم.

وی افزود: تبعیض و فشارهای وارده به پزشکان عمومی جوان در دوره برنامه ریزی نیروی انسانی موجی از ناامیدی را به بدنه پزشکان عمومی کشور وارد کرده است و گاها به دلیل سیاست های غلط شاهد افزایش مشکلاتی از جمله مهاجرت به پزشکان عمومی هستیم. کادر پزشکی انجمن علمی پزشکان عمومی ایران به عنوان نماینده این گروه از جامعه پزشکی با تمام توان در تلاش است تا این وضعیت را تغییر دهد.

نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه ریاست مهمترین رکن اجرایی کشور در دستان یک پزشک حاذق و دلسوز و معتقد به احیای پزشکی عمومی است، امیدواریم چرخه با انتخاب وزیر کارآمد جلوی سوء مدیریت در نظام سلامت گرفته می شود.

دوزنده نرگسی با تاکید بر لزوم حمایت از سیاست‌های احیای مناسب طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در دولت چهاردهم گفت: انجمن پزشکان عمومی کشور متعهد می شود در راستای ارتقای پزشکی عمومی و احیای صحیح طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع با تمام توان از سیاست های اصولی دولت خدمتگزار حمایت و مشارکت موثری داشته باشد. تا حد امکان با ارتقای دانش و توانمندسازی جامعه پزشکان عمومی. کشور می تواند نقش پر رنگی در جامعه داشته باشد و بار مشکلات نظام سلامت را از دوش بردارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا