سلامت خانواده

ضرورت تولید مواد غذایی با ماندگاری طولانی برای زائران اربعین – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالعظیم بهفر گفت: یکی از مهمترین دغدغه های زائران در ایام زیارت اربعین، تامین و توزیع مواد غذایی سالم با ماندگاری طولانی، حجم کم، انرژی بالا و طعم خوب است که در صورت کمبود توجه و دقت به ویژه با گرمای کم مانند ماه ها و روزهای اخیر می تواند به چالشی جدی برای شرکت کنندگان در این مراسم معنوی تبدیل شود.

وی همچنین این موضوع را مطرح کرد که امروزه بیشترین رقابت در صنایع غذایی در ابعاد فناوری آن است و خاطرنشان کرد: استفاده از آخرین فناوری های روز دنیا برای حفظ و گسترش بازار صنایع غذایی و فرآوری مواد غذایی ضروری است و آینده متعلق به محصولات است. و محصولات که اهدافی مانند بهبود کارایی، افزایش ماندگاری و تازگی محصول، ارتقای کیفیت و ایمنی مواد غذایی را با استفاده از فناوری های نوین مانند وکیوم و نانو دنبال می کند.

بهفر با بیان اینکه بر اساس مقررات محصولات غذایی و آشامیدنی نظارت بر مراکز نگهداری و سردخانه ها منوط به اخذ مجوزهای بهداشتی است، تصریح کرد: نظارت بر رعایت مقررات و استانداردهای بهداشتی در انبارها و مراکز نگهداری فرآورده های غذایی و آشامیدنی به منظور کنترل و حفظ سلامت محصولات و در نتیجه سلامت جامعه ضروری است و جزء مهمی از زنجیره تامین مواد غذایی محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا