سلامت خانواده

ضرورت بسیج جامعه جهانی برای کمک به صدها هزار لبنانی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی مهر، اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان صحرایی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در منطقه مرزی سوریه و لبنان را مصداق جنایت جنگی توصیف و محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با یادآوری ممنوعیت حمله به بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی بر اساس قوانین شناخته شده حقوق بین الملل بشردوستانه، حملات مکرر رژیم اشغالگر قدس به بیمارستان ها و مراکز درمانی و امدادی در غزه، لبنان و … سوریه نشانه آشکاری از شورش این رژیم است. این اقدام خلاف تمامی قواعد و موازین بین المللی بود و خواستار پاسخ روشن نهادهای ذیصلاح بین المللی از جمله کمیته بین المللی صلیب سرخ و محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی به عنوان جنایت جنگی بود.

بقایی همچنین به ضرورت بسیج جامعه جهانی برای کمک به صدها هزار لبنانی که در دو هفته اخیر به دلیل تشدید حملات رژیم صهیونیستی به مناطق غیرنظامی لبنان از خانه و کاشانه خود آواره شده اند، اشاره کرد. مسئولیت سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین المللی مرتبط است. به ویژه کمیساریای عالی پناهندگان و صلیب سرخ بر ارائه کمک های فوری به آوارگان تاکید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا