سلامت خانواده

ضرورت بازنگری در تعرفه های سلامت/تقویت نظارت بر عملکرد مراکز درمانی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا رئیس کرمی گفت: تعرفه های پزشکی در کیفیت ارائه خدمات سلامت و دسترسی به خدمات درمانی موثر است. دانشگاه به عنوان یکی از معتبرترین مراکز علمی و تحقیقاتی کشور نقش بسزایی در تحلیل و ارائه راهکارهای موثر در این زمینه دارد. با توجه به تغییرات سریع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، لازم است تعرفه های خدمات بهداشتی و درمانی به گونه ای تنظیم شود که علاوه بر تامین هزینه های خدمات، عدالت اجتماعی و دسترسی همگانی را نیز تامین کند.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری دوره ای تعرفه های خدمات بهداشتی و درمانی، خاطرنشان کرد: تعرفه ها باید متناسب با هزینه های واقعی و تغییرات اقتصادی باشد. ایجاد شفافیت در نظام تعرفه ها به منظور اطلاع رسانی به بیماران، پزشکان و موسسات درمانی می تواند به کاهش درگیری ها و نارضایتی ها کمک کند.

رئیس جمهور کرمی گفت: اصلاح و توسعه نظام بیمه سلامت به گونه ای ضروری است که پوشش بیمه ای بیشتر و بهتری برای خدمات درمانی به ویژه اقشار محروم و نیازمند داشته باشد. همچنین پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی پیشرفته برای مدیریت بهتر تعرفه ها و خدمات می تواند به کاهش هزینه ها و بهبود کارایی کمک کند. در این زمینه توجه به تأثیر فناوری های نوین از جمله هوش مصنوعی در اکوسیستم آموزشی و بهداشتی مورد تاکید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: تقویت نهادهای نظارتی برای ارزیابی عملکرد مراکز درمانی و پزشکان و تامین حقوق بیماران، فعالیت در این زمینه را موثرتر می کند. همچنین موضوع غیرواقعی بودن تعرفه ها منجر به مشکلات اقتصادی زیادی در مراکز درمانی، پرداخت بیشتر از جیب مردم برای تامین هزینه های درمانی، کاهش کیفیت و کمیت خدمات و تشدید مهاجرت نیروی انسانی به داخل و خارج از کشور می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا