علمی و فناوری

صعود به جایگاه جهانی – خبرگزاری سلامت

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(سلامت جو)جدیدترین گزارش اسپیدتست مربوط به میانه سرعت اینترنت موبایل و ثابت کشورهای ماه می ۲۰۲۴ منتشر شد. این گزارش می‌دهد در پنجمین ماه میانه سرعت جهانی اینترنت موبایل ۵۲.۴۸ و میانه سرعت جهانی اینترنت ۹۳.۶۷ مگابیت برثانیه بوده است.

صعود ایران در رده بندی اینترنت موبایل و ثابت
همچنین بر اساس این گزارش میانه سرعت اینترنت موبایل ایران در می ۲۰۲۴ میلادی ۳۷.۳۶ مگابیت برثانیه است. جایگاه ایران با ۳ پله صعود ۷۳ فهرستی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل است. از سوی دیگر میانه سرعت اینترنت ثابت کشور نیز ۱۵.۲۸ مگابیت برثانیه و جایگاه آن نسبت به ماه قبل با ۲ پله ۱۵۴ بوده است.

این در حالی است که در آوریل (ماه قبل از سال) میانه سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۵.۶۶ و میانه سرعت اینترنت آن ۱۴.۲۳ مگابیت برثانیه بوده است. طبق گزارش اسپید تست نیز جایگاه ایران در رده بندی با یک میانه سرعت اینترنت موبایل با پله کاهش نسبت به ماه قبل رده بندی ۷۶ اعلام شده بود. اما جایگاه ایران در رده بندی اینترنت ثابت بدون تغییر نسبت به ماه قبل رده ۱۵۶ مانده بود.

همچنین میانه سرعت اینترنت موبایل ایران از ۳۵.۶۶ مگابیت برثانیه در آوریل به ۳۷.۳۶ مگابیت برثانیه در افزایش یافتن. در بخش اینترنت ثابت نیز میانه سرعت ایران از ۱۴.۲۳ به ۱۵.۲۸ مگابیت برثانیه ارتقا یافته است.

گزارش پیشرو پرسرعت اینترنت موبایل
در فهرست سریع ترین میانه سرعت اینترنت موبایل در ۲۰۲۴ میلادی سه رتبه مانند ماه گذشته به ترتیب به قطر (۳۲۹.۳۷ مگابیت برثانیه)، امارات متحده عربی (۳۰۹.۷۷ مگابیت برثانیه) و کویت (۲۳۳.۷۸ مگابیت برثانیه) تعلق دارد. در رده‌های چهارم، پنجم و ششم به ترتیب دانمارک با سرعت ۱۴۷.۳۳ مگابیت برثانیه، نورژ ۱۴۲.۲۳ مگابیت برثانیه و کره جنوبی با ۱۲۹.۹۸ مگابیت برثانیه قرار دارند. جایگاه هر کشور در رده بندی نسبت به ماه قبل یک پله صعود کرده است.

در رده هفتم فهرست ایسلند با سرعت اینترنت موبایل ۱۳۹.۰۱ مگابیت برثانیه قرار دارد و در آن قرار دارد نسبت به آوریل ۲۰۲۴ میلادی ۳ پله سقوط کرده است.

در رده‌های هشتم و نهم نیز به ترتیب چین (۱۳۳.۵۷ مگابیت برثانیه) و هلند (۱۲۰.۲۵ مگابیت برثانیه) قرار دارند که نسبت به قبل از ماه‌های سال یک پله‌ای ساخته شده است. ماکائو با دو پله سقوط و میانه سرعت اینترنت موبایل ۱۱۸.۹۱ مگابیت برثانیه در رده دهم فهرست قرار دارد.

ثبات در رده بندی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت
در رده بندی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت در می 2024 میان جایگاه کشورها نسبت به آوریل تغییر تغییر نمی کند. در این رده بندی نسبت به ماه قبل ثابت بوده است. طبق وب سایت اسپید تست در رده یکم سنگاپور با میانه سرعت ۲۸۹.۹۸ مگابیت برثانیه، در جایگاه دوم هنگ کنگ با سرعت ۲۸۲.۴۸ مگابیت برثانیه و در رده سوم شیلی نیز با میانه سرعت ۲۷۴.۴۶ مگابیت برثانیه قرار دارند.

به همین ترتیب در رده‌های چهارم تا هشتم نیز بدون تغییر به ماه قبل و به ترتیب امارات متحده عربی (۲۷۲.۹۰ مگابیت برثانیه)، ایسلند (۲۵۵.۶۹ مگابیت برثانیه)، آمریکا (۲۴۸.۲۷ مگابیت برثانیه) فرانسه (۲۳۷) .۰۶ مگابیت برثانیه) و تایلند (۲۳۵.۸۶ مگابیت برثانیه) قرار دارند.

در رده نهم چین با سرعت ۲۳۳.۳۸ مگابیت برثانیه و یک پله صعود قرار دارد. در رده دهم نیز دانمارک با سرعت اینترنت ثابت ۲۲۴.۳۱ مگابیت برثانیه قرار دارد که جایگاه آن نسبت به رده بندی یک پله سقوط کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا