سلامت خانواده

صادرات 2 میلیارد یورویی دارو و تجهیزات پزشکی در پایان برنامه هفتم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سلامت جو ، فرشته میرزازاده صبح روز شنبه 27 مرداد 1403 در برنامه زنده تلویزیونی به برنامه ها و سیاست های سازمان غذا و دارو اشاره کرد و گفت: قرار است در پایان روز هفتم در برنامه توسعه کشور، میزان صادرات دارو به یک میلیارد یورو خواهد رسید.

وی افزود: در حال حاضر میزان صادرات دارو 300 میلیون دلار است.

میرزازاده در ادامه به وضعیت صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی در پایان برنامه هفتم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی در پایان برنامه هفتم باید به یک میلیارد یورو برسد که در حال حاضر 250 یورو است. میلیون دلار

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو با عنوان این مقاله که تا رسیدن به رقم صادرات دارو و تجهیزات پزشکی در پایان برنامه هفتم راه زیادی داریم، افزود: در سال های اخیر مشکلاتی در واردات مواد اولیه دارو، صنایع و ماشین آلات وجود داشته است. ما بودیم

وی به تکمیل زنجیره تامین و توزیع کالاهای سلامت محور اشاره کرد و گفت: تکمیل این زنجیره باعث روشن شدن فعالیت های سازمان غذا و دارو می شود. دانستن اینکه دارو و ملزومات پزشکی چگونه و با چه روشی تولید و عرضه می شود بسیار مهم است.

میرزازاده به اهمیت نظارت بر داروها اشاره کرد و افزود: در این بین نظارت بر داروهای گران قیمت بسیار مهم است تا اجازه هدر رفتن یا قاچاق را ندهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 60 درصد داروهایی که قیمت دارند در سامانه های سازمان غذا و دارو ثبت شده است.

میرزازاده در این زمینه تاکید کرد: قرار است تا پایان برنامه هفتم توسعه 100 درصد داروها در سامانه ها ثبت و رصد شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو با تاکید بر به روز رسانی فارماکوپه دارویی کشور تصریح کرد: یکی از اقدامات سازمان غذا و دارو به روز رسانی فارماکوپه دارویی کشور است.

وی همچنین از تهیه فهرست داروهای گیاهی و سنتی برای انتشار خبر داد و گفت: یکی دیگر از اقدامات سازمان غذا و دارو تهیه فهرست داروهای گیاهی و سنتی است که با همکاری وزارت بهداشت و درمان در حال تهیه است. دانشگاه های علوم پزشکی کشور پس از تایید سازمان غذا و دارو منتشر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا