سلامت خانواده

صادرات میوه ایران به هند دو برابر شد

گزارش کردن اقتصاد آنلاین به گزارش ایرنا، وزارت بازرگانی و صنعت هند مجموع مبادلات تجاری این کشور با ایران در سه ماهه نخست سال جاری را 520 میلیون دلار اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش داشته است.

مبادلات تجاری ایران و هند در سه ماهه اول سال 2023 میلادی 510 میلیون دلار اعلام شد.

صادرات هند به ایران در ماه های ژانویه تا مارس 2024 با رشد 11 درصدی به 356 میلیون دلار رسید. هند در سه ماهه اول سال گذشته 322 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات هند از ایران نیز در سه ماهه نخست امسال با 12 درصد کاهش به 164 میلیون دلار رسید. هند در مدت مشابه سال گذشته 188 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

کاهش 20 درصدی واردات برنج هندی به ایران

بر اساس این گزارش، حدود نیمی از صادرات هند به ایران در سه ماهه اول سال 2024 مربوط به برنج بوده است. صادرات برنج هند به ایران در این سه ماهه با 20 درصد کاهش به 161 میلیون دلار رسیده است. هند در سه ماهه اول سال گذشته 202 میلیون دلار برنج به ایران صادر کرده بود.

هند نیز در سه ماهه اول سال 2024 به ارزش 12 میلیون دلار چای به ایران صادر کرد که 2 میلیون دلار بیشتر از صادرات چای هند به ایران در مدت مشابه سال گذشته است.

آمارهای وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می دهد که صادرات میوه ایران به هند در ماه های دی تا اسفند امسال دو برابر شده و به 89 میلیون دلار رسیده است. هند در مدت مشابه سال گذشته 46 میلیون دلار میوه از ایران وارد کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا