سلامت خانواده

صادرات آویشن اروپایی بالاتر از ایران / ظرفیت جهانی داروی ایرانی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالیوی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت از سال 2002 طب سنتی و مکمل را وارد نظام سلامت جهانی مشترک کرد، گفت: استراتژی 10 ساله سازمان بهداشت جهانی برای ادغام طب سنتی در روش های نوین هر کشور در سال گذشته به پایان رسید و 10 سال دوم این برنامه در سال 2025 شروع می شود.

وی خواستار ورود فعالان ایرانی و مکمل به دور دوم این راهبرد شد و افزود: ضروری است فعالان طب ایرانی طب ایرانی را معرفی و در یازدهمین ویرایش ICD (طبقه بندی بین المللی بیماری ها) سازمان جهانی بهداشت وارد کنند. سازمان.

مطابق با زالیاز 194 کشور جهان، 113 کشور به طور رسمی داروهای بومی خود را وارد نظام سلامت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه نباید ظرفیت طب ایرانی در کشور نادیده گرفته شود، تصریح کرد: هشت هزار گونه گیاهی در ایران وجود دارد که از این تعداد 2300 گونه دارویی و 1800 گونه دارویی 100 درصد بومی هستند. ایران و مشابه خارجی ها. ندارد.

زالی وی ادامه داد: آویشن ایرانی بهترین کیفیت را دارد اما کشورهایی مانند فرانسه، اسپانیا، پرتغال، مراکش و ترکیه در صدر صادرات این گیاه قرار دارند. همچنین اسطوخودوس ایرانی بالاترین اثربخشی را دارد. باید از این ظرفیت ها استفاده کرد و طب ایرانی را به دنیا معرفی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا