سلامت خانواده

صابون تریاک مجوز ندارد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی انصاری مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو اظهار داشت: تریاک حاوی موادی است. مسکن درد و توانایی آن برای جذب از طریق پوست بسیار محدود است.

وی ادامه داد: در صابون تریاکی که گاهی در برخی سایت های اینترنتی تبلیغ می شود، بیشتر مواد به جای عصاره و مواد تشکیل دهنده است. موثر اسانس تریاک استفاده می شود، یعنی محصول بوی تریاک دارد و عملاً از ماده مؤثر در ترکیب آن اطلاعی در دست نیست.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه صابون تریاک بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد تا اثر درمانی و دارویی، گفت: اصولا زمانی که فرآورده ای مانند صابون به صورت موضعی استفاده می شود، معمولا سطح و مدت تماس آن با پوست مناسب نیست، بنابراین نمی توان انتظار داشت که موثر و درمانی باشد.

وی با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو هنوز هیچ گونه مجوزی برای تولید صابون تریاک صادر نکرده است، گفت: مطالعه موثقی در مورد تاثیر تریاک به صورت صابون برای اثراتی که برای آن ادعا می شود وجود ندارد.

انصاری با تاکید بر اینکه استفاده از تریاک به عنوان ماده مخدر در ترکیب محصولات آرایشی و بهداشتی ممنوع است، گفت: بر این اساس می توان گفت که تمامی فرآورده هایی که به نام صابون تریاک در فضای تبلیغاتی به فروش می رسد بیشتر جنبه تبلیغاتی و تبلیغاتی دارد. هیچ گونه مجوز یا تایید علمی و بهداشتی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا