سلامت خانواده

شیوع گسترده آبله میمون در 15 کشور آفریقایی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از شین هواسازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که در مجموع 15 کشور در منطقه آفریقا در سال 2024 تحت تأثیر شیوع بیماری mpox (آله میمون) قرار خواهند گرفت.

بر اساس آخرین گزارش این سازمان در مورد اپیدمی های mpox در منطقه آفریقا، 15 کشور در منطقه آفریقا دارای انتقال MPox فعال هستند که به عنوان موارد گزارش شده در شش هفته گذشته تعریف شده است و غنا اخیراً تحت تأثیر شیوع mpox قرار گرفته است. قرار داده شده است

در سال 2024، تا 29 سپتامبر، منطقه آفریقا 37325 مورد مشکوک را ثبت کرده است که شامل 996 مورد مرگ و 6602 مورد تایید شده است که اکثر موارد در جمهوری دموکراتیک کنگو شناسایی شده است.

جمهوری دموکراتیک کنگو که 30766 مورد مشکوک را گزارش کرده است، نرخ مرگ و میر دارد و میر سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که تنها 39 درصد موارد مشکوک در سال 2024 آزمایش خواهند شد. هستندزیرا میزان مثبت بودن در بین موارد آزمایش شده حدود 55 درصد است.

سازمان بهداشت خاطرنشان کرد که تعداد قابل توجهی از موارد مشکوک به mpox آزمایش نشده باقی می مانند هستند و به دلیل محدودیت ظرفیت تشخیصی، هرگز تایید نمی شوند.

گزارشی که اخیرا منتشر شده است، غنا را پس از ثبت اولین مورد در سال در اول اکتبر، به‌عنوان آخرین کشور منطقه که تحت تأثیر شیوع بیماری mpox قرار گرفته است، ذکر کرده است.

سازمان جهانی بهداشت گفت که این منطقه با گونه های متعددی از ویروس دست و پنجه نرم می کند که تلاش های تیم واکنش را پیچیده می کند.

کرنش Clade Ia در جمهوری آفریقای مرکزی در گردش است، در حالی که کرنش Clade Ib در اوگاندا، رواندا و بوروندی وجود دارد، و کرنش Clade IIb در نیجریه و آفریقای جنوبی گزارش شده است که باعث افزایش پیچیدگی در مدیریت شیوع بیماری در کشورهای آسیب دیده شده است.

سازمان جهانی بهداشت بر نیاز فوری به افزایش ظرفیت آزمایشگاهی، تقویت سیستم های نظارت و بهبود هماهنگی فرامرزی تاکید کرد و از کشورهای عضو خواست تا بر تشخیص زودهنگام، اجرای کمپین های هدفمند واکسیناسیون و تشدید مداخلات بهداشت عمومی، به ویژه در مناطقی که تعداد موارد در حال افزایش است افزایش است، تمرکز.

در اواسط ماه مرداد (اواخر ماه اوت)، مراکز آفریقایی برای کنترل و پیشگیری از بیماری، شیوع مداوم mpox در آفریقا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی برای امنیت این قاره اعلام کرد. مدت کوتاهی پس از آن، سازمان بهداشت جهانی نیز mpox را با نگرانی در میان مردم یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرد بین المللی برای دومین بار در دو سال گذشته بالاترین سطح هشدار جهانی خود را برای mpox اعلام و فعال کرد.

با این حال، آخرین بولتن WHO شامل زامبیا نمی شود، اما روز پنجشنبه اعلام شد که اولین مورد mpox این کشور نیز در یک شهروند تانزانیایی شناسایی شده است.

Mpox که به عنوان آبله میمون نیز شناخته می شود، یک بیماری عفونی است که توسط ویروس آبله میمون ایجاد می شود و از طریق تماس نزدیک منتشر می شود. علائم شامل تب، تورم غدد لنفاوی، گلودرد، درد عضلانی، کهیر درد پوست و کمر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا