سلامت خانواده

شیوع سرخک در عراق / توصیه وزارت بهداشت به زائران اربعین – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی افزود: سرخک یک بیماری ویروسی است که عموما کودکان را درگیر می کند اما بزرگسالان نیز در صورت عدم سابقه ابتلا به این بیماری یا واکسیناسیون در معرض خطر هستند.

وی گفت: دوره نهفتگی سرخک از 7 تا 21 روز متغیر است و این بیماری با تب، علائم تنفسی و … مشخص می شود. با انقلاب ها این به صورت قرمزی پوست ظاهر می شود که از صورت شروع شده و به اندام ها گسترش می یابد. از 4 روز قبل از تظاهرات پوستی تا 4 روز بعد، بیماری از طریق تنفس قابل انتقال است.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: سرخک بسیار شایع است مسری و موثرترین راه مقابله با آن واکسیناسیون به موقع است.

فرشیدی گفت: متاسفانه در کشورهای همسایه از جمله عراق پوشش واکسیناسیون کودکان برای کنترل سرخک کافی نبود و به همین دلیل شاهد اپیدمی بودیم. سلام این بیماری در کشورهای همسایه به ویژه افغانستان، پاکستان و عراق وجود دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: بر اساس اسناد سازمان بهداشت جهانی، عراق از سال گذشته شاهد اپیدمی بزرگ سرخک بوده و موارد ابتلا به این بیماری در ماه های اخیر افزایش یافته است. تعداد موارد سرخک در سال 2023 برابر با 9651 مورد بوده است که در 6 ماهه اول سال 2024 به 28783 مورد افزایش یافته است.

فرشیدی به هموطنان توصیه کرد: قبل از سفر از تکمیل پرونده واکسیناسیون سرخک کودکان زیر 15 سال اطمینان حاصل کنید و برای این منظور با در دست داشتن کارت واکسیناسیون فرزندان خود به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و در صورت نیاز واکسیناسیون را تکمیل کنید. فرزندان. خودت اقدام کن

او همچنین به هموطنان که قصد شرکت در مراسم اربعین را دارند، توصیه کرد: حتی در سفر ممکن است از تماس با بیماران احتمالی خودداری کنید و در صورت بروز علائم بیماری در سفر یا بازگشت به کشور، سریعاً برای بررسی و پیشگیری از شیوع بیماری به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا