سلامت خانواده

شیوع تنبلی چشم در ایران کمتر از میانگین جهانی است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد مالایی در مراسم افتتاحیه بیست و ششمین کنگره سراسری انجمن علمی بینایی سنجی ایران که در هتل المپیک برگزار شد، افزود: این کار بزرگ حاصل همین تلاش است اپتومتریستهمکاران چشم پزشک و مجموعه های دیگر مانند بهزیستی و آموزش و پرورش.

وی ادامه داد: اگر اپتومتریست جایگاه علمی بالاتری داشته باشند، این به نفع مردم و همچنین به نفع نظام سلامت است و می توانند 1.4 درصد را نیز به صفر برسانند.

رئیس انجمن علمی اپتومتریست ایران گفت: دکترای حرفه ای در این رشته در دنیا مانند کشورهای غربی و خاورمیانه وجود دارد. شایسته نیست در کشورهایی مثل پاکستان دکترای حرفه ای داشته باشند و شاید سطح علمی آنها از ما کمتر باشد اما در ایران از آن محروم هستیم.

وی گفت: در حالی که در کشور خودمان همه زیرساخت ها برای شروع دوره دکتری حرفه ای و جوان را داریم اپتومتریست آنها مشتاق گذراندن این دوره هستند.

سید محمد پاک مهر یکی از اعضای شورای اسلامی شهر در ادامه این مراسم گفت: یکی از انجمن های فعال در حوزه نظام سلامت انجمن علمی است. اپتومتریست ایران است و عضو من در حوزه نظام سلامت است.

وی بیان کرد: اعضا اپتومتریست ایران چه در پایتخت و چه در استان خدمات بزرگ و ارزنده ای به مناطق محروم ارائه کرد.

وی افزود: گروه های جهادی به 14 یا 15 استان اعزام شدند و خدماتی ارائه کردند که بسیار کم بود. این گروه جهادی هر بار از 2000 تا 2500 نفر در مناطق محروم و کم برخوردار بازدید کردند.

مسعود صادقی، دبیر علمی کنگره نیز در ابتدای این مراسم اظهار داشت: 22 پانل با 22 برنامه علمی مختلف برای این رویداد علمی تهیه شده است.

وی افزود: کاربرد و استفاده از فناوری های نوین از جمله هوش مصنوعی، مسائل مربوط به نانو، بازسازی سلولی و چالش های جهانی در این زمینه از محورهای این کنگره است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا