سلامت خانواده

شیردهی به کاهش خطر ابتلا به آسم کمک می کند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از مدیسین نت، نتایج نشان می دهد شیردهی بیش از سه ماه از بلوغ تدریجی میکروبیوم روده کودک حمایت می کند.

از سوی دیگر، به گفته محققان، قطع شیردهی زودتر از سه ماه باعث اختلال در رشد میکروبیوم می شود و با خطر بالاتر ابتلا به آسم مرتبط است.

آنها توضیح دادند که شیر مادر حاوی قندهای پیچیده و سایر مواد مغذی است که باعث رشد میکروب های سالم در روده می شود.

از سوی دیگر، شیرخشک حاوی مواد مغذی است که باعث رشد مجموعه‌ای از میکروب‌ها می‌شود. محققان گزارش می دهند در حالی که بسیاری از میکروب هایی که با شیرخشک رشد می کنند در نهایت در همه نوزادان رشد می کنند، معرفی زودهنگام آنها با افزایش خطر ابتلا به آسم مرتبط است.

لیات شنهاو، محقق ارشد از دانشگاه نیویورک، می گوید: «همانطور که ضربان ساز ضربان قلب را تنظیم می کند، شیردهی و شیر انسان نیز سرعت و توالی تشکیل کلونی میکروبی را در روده و حفره بینی نوزاد تنظیم و تضمین می کنند. که این فرآیند به طور منظم و به موقع انجام شود».

وی در ادامه افزود: رشد یک میکروبیوم سالم تنها به داشتن میکروب های مناسب نیست، بلکه باید در زمان مناسب با ترتیب مناسب ایجاد شوند.

برای این مطالعه، محققان جریان میکروب‌ها را در روده و بینی نوزادان در طول سال اول زندگی آن‌ها که برگرفته از یک پروژه تحقیقاتی بلندمدت سلامت شامل 3500 کودک کانادایی بود، ردیابی کردند.

محققان دریافتند که گونه ای از باکتری به نام Ruminococcus gnavus خیلی زودتر در روده کودکانی که زود از شیر گرفته شده بودند ظاهر شد.

این باکتری در تشکیل و تجزیه تریپتوفان، اسید آمینه مرتبط با مشکلات سیستم ایمنی مانند آسم، نقش دارد.

به گفته محققان، در نتیجه، میکروبیوم نوزاد در واقع نقش مهمی در رشد سیستم ایمنی بدن آنها ایفا می کند.

به گفته محققان، مدت زمان شیردهی حتی پس از در نظر گرفتن عوامل دیگری مانند قرار گرفتن در معرض دود یا آنتی بیوتیک ها، نقش مهمی در میکروبیوم نوزاد داشت.

Shenhau گفت: “تحقیق ما تأثیر عمیق شیردهی بر میکروبیوم نوزاد و نقش اساسی شیردهی در حمایت از سلامت تنفسی را نشان می دهد.” همانطور که در این مطالعه نشان داده شد، با کشف مکانیسم‌های پشت اثرات محافظتی شیر مادر، هدف ما اطلاع‌رسانی دستورالعمل‌های ملی تغذیه با شیر مادر و از شیر گرفتن به شیوه‌ای مبتنی بر داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا