شیب مهاجرت معکوس/ آموزش سنتی دیگر پاسخ نمی دهد

محمد رضا Zaqqandi امروز – چهارشنبه ، 3 مه ، در هجدهمین جشنواره شهید موتاهاری که در مرکز همایش های رازی برگزار شد ، گفت: “عدالت در آموزش پزشکی یکی از مهمترین راهکارهایی است که رئیس جمهور به توجه ویژه و نسبت تحصیلات می کند. بر مناطق محروم باید اندازه گیری و ارائه شود.
وی تأکید کرد که آموزش به روشهای قدیمی کار نمی کند استفاده کردن از روشهای جدید و جدید ، وی افزود: شیب 5 ٪ برای به دست آوردن اسناد مورد نیاز برای ترك كشور در فضای آرامش ایجاد شده در كشور ، در بعضی از مناطق معكوس شده و حتی معكوس شده است.
وزیر بهداشت و آموزش پزشکی گفت: هدف از آموزش عمومی ترویج سواد سلامت جامعه است و می گوید اقدامات پیشگیرانه برای تقویت سواد بهداشت عمومی ضروری است.
وی تأکید کرد: کسانی که با سلامت و زندگی مردم سر و کار دارند ، خط قرمز وزارت بهداشت است و مردم باید با مهارت های موجود در تست های لازم و ضروری کار کنند ، علم بی فایده است.
وزیر بهداشت ادامه داد: همانطور که پزشکی علوم و هنر است ، آموزش علوم پزشکی نیز علوم و هنر است ، یک جراح خوب لزوماً معلم خوبی نیست و او باید هنر معلم و آموزش را یاد بگیرد تا معلم خوبی در دانشگاه شود.
وی افزود: هر دو آموزش پزشکی تغییر کرده است و نیازهای افراد در سن کنونی تغییر کرده است ، و افزود: 2.5 ٪ از افراد دیابت هستند که 2 ٪ از آنها از بیماری خود بی خبر هستند ، 5 ٪ نمی دانند که آنها فشار خون دارند و 5 ٪ از ضعف شنوایی آنها بی خبر هستند ، بنابراین مهمترین وظیفه آموزش پزشکی در حال حاضر ترویج آموزش عمومی است.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: “ما باید برای افزایش درک آنها از سلامت عمومی ، سلامت را به مدارس ، خانه ها و تلفن های همراه وارد کنیم.”
وی گفت: به عنوان مثال ، با آموزش اولیه می توان از دو سرطان فراگیر پستان و پروستات جلوگیری کرد: از ارتقاء سواد بهداشت عمومی حتی جلوگیری می شود ، زیرا در این دو مثال در صورت پیشرفت سرطان ، با هزینه های بالایی درمان نمی شود.
Zaqqandi وی گفت: “نسبت آموزش پزشکی بسیار مهم است و کیفیت آن تخفیف نمی یابد ، کیفیت آموزش پزشکی که به زندگی و سلامتی افراد می پردازد ، خط قرمز وزارت بهداشت است.”
وی با اشاره به درج مهارتها در امتحانات هیئت مدیره ، خاطرنشان کرد: آموزش فقط یک درس و یک کلاس نیست ، فارغ التحصیلی که مهارت عملی در کاربرد هیچ آگاهی از آن ندارید ، کارایی نه
وزیر بهداشت ، کیفیت آموزش را به عنوان سه عنصر علم ، مهارت و نگرش توصیف کرد و گفت: اخلاق عملی در زمینه پزشکی شاخص دیگری است که باید در آموزش پزشکی مورد توجه قرار گیرد.
Zaqqandi وی خاطرنشان کرد: عدالت آموزشی ، نسبت آموزش با مناطق محروم ، نسبت آموزش ملی و استفاده از روشهای جدید آموزشی در زمینه علوم پزشکی شاخص های دیگری است که باید در نظر گرفته شود.