اخبار سلامت

شیب صعودی مهاجرت پزشکان نگران کننده است

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی ایران روند مهاجرت پزشکان را صعودی خواند و اظهار داشت: در حالی که تعداد کل مهاجرت ها نسبتا کم است، هر مورد خروج متخصص و فرعی است. – پزشکان متخصص می توانند آسیب زا باشند. مهاجرت نخبگان به ویژه در حوزه پزشکی موضوعی نگران کننده است. زیرا کشور به پزشکان باکیفیت و متخصص نیاز دارد.

وی افزود: حفظ و احترام به کرامت جامعه پزشکی باید در اولویت قرار گیرد. وی به بررسی هایی اشاره کرد که نشان می دهد مهم ترین دلیل مهاجرت پزشکان جدا از مسائل شخصی، رعایت نکردن شأن و منزلت این قشر است.

وی همچنین بر ضرورت تحقق تعرفه های درمانی تاکید کرد و افزود: بیمه ها باید هزینه واقعی خدمات را پرداخت کنند. در صورت تقویت بیمه‌ها و تعیین تعرفه‌ها به‌ویژه برای پزشکان جوان، می‌توان امیدوار بود که روند مهاجرت پزشکان کاهش یافته و به ماندن آنها در کشور کمک کند.

رئیس زاده خاطرنشان کرد: این تغییرات نه تنها به ماندگاری پزشکان کمک می کند، بلکه می تواند به ارتقای کیفیت خدمات درمانی در ایران نیز منجر شود. با توجه به افزایش مهاجرت پزشکان و نیاز کشور به نخبگان پزشکی، اصلاح تعرفه ها و تامین کرامت این قشر از جامعه به عنوان راهکارهای حیاتی مطرح شده است. بی شک توجه به این موارد می تواند به افزایش طول عمر پزشکان و ارتقای نظام سلامت کشور کمک کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا