سلامت خانواده

شهید حیدری از اعضای جامعه پزشکی بود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، این مراسم امروز دوشنبه 16 آبان 1403 دکتر علی حیدری با حضور سید رضا رئیس کرمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سعید در محل دکتری جبهه مقاومت برگزار شد. اوحدی، رئیس بنیاد شهید، محسن پرویز، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و محمد رئیس زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی. طب تهران بزرگ در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

در ابتدا سید رضا رئیس کرمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دیشب با یکی از دوستان شهید که در کنار ایشان سرباز بود گفت وگویی داشتم که گفت: شهید بسیار خوب، بسیار مهربان بود. و بسیار مهربان دوران دانشجویی ایشان مصادف با سالهای دفاع مقدس بود. پس از فارغ التحصیلی، سالها در لبنان خدمت کرد.

در ضمن دکتر محسن پرویز استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران از یاران نزدیک شهید بوده و به گفته خودش در سال 62 در ارتش 27 همرزم شهید بوده و پس از آن همکلاسی شهید در دانشگاه

پرویز گفت: شهید حیدری پس از جنگ ابتدا دو سال حقوق خواند و پس از آن در سال 64 در رشته پزشکی در دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی در ادامه گفت: شهید حیدری زمانی که برای مجاهدت به لبنان رفت و برای جهادی که معلوم بود به شهادت ختم می شد، جای خود را پیدا کرد، برادر ما محسوب می شد.

وی افزود: به دعوت شهید چندین سفر به لبنان داشتم که در یکی از این سفرها به منزل شهید رفتیم. شهید در منطقه ایلاگات آپارتمانی داشت، منطقه جنگی و مرزی بود. زیر خانه اش رستورانی بود که با صدای بلند موسیقی پخش می کرد و شهید گفت: «یک نت به او می دهم» و آن مرد گفت: رئیس جمهور یا حکیم و لبنانی ها وقتی می خواهند به شخصی احترام زیادی بگذارند از این عبارت استفاده می کنند.

پرویز در پایان خاطرنشان کرد: نظر من این است که علی حیدری از ابتدا مستحق شهادت بود، در این دوران که لبنان بود به کمال رسید.

محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ با تبریک و تهنیت به خانواده و جامعه پزشکی کشور گفت: اولین سالی که برای بررسی وضعیت پزشکی لبنان به لبنان رفتم در آنجا با شهید آشنا شدم.

وی افزود: زمانی که در جنگ ها شرکت می کرد، هر جا که به شجاعت زیادی نیاز داشت، با حضور پررنگ شهید دکتر حیدری مواجه بودیم و او از هیچ چیز نمی ترسید.

رئیس زاده گفت: وی 27 سال در لبنان شهید و به نوعی چمران شهید جامعه پزشکی کشور بود. پس از هشت سال جنگ تحمیلی، دفاع مقدس دوباره به مرحله جهاد رفت.

خسرو صادق نیت مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارت بهداشت گفت: شهادت پزشک خادم دکتر علی حیدری را پس از 33 سال کمک به نیازمندان و سالها خدمت در کشور تسلیت می گویم. لبنان.

وی افزود: مجاهدت در راه خدا در شش دوره از زندگی خود با اخلاق، ایثار و فداکاری گره خورده بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف قرار دادن عمدی علی حیدری که برای مداوای مجروحان استان نبطیه به شهادت رسید. فقدان این پزشک نمونه را به همسر، فرزندان، دوستان و جامعه پزشکی ایران و لبنان تسلیت می گویم.

همچنین سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید گفت: ساعت 7 صبح روز چهارشنبه به هیئت دولت اعزام شدم. اسدی قبل از حضور در هیئت دولت فیلمی از شهید را برایم ارسال کرد و من هم طبق معمول در جلسه صدای شهید را تقدیم حاضران کردم. و فضای هیئت دولت را تغییر داد. در این جلسه آقای مجید انصاری معاون رئیس جمهور حضور داشتند و در بازگشت به بنیاد شهید با انبوه تماس های دفتر حرم امام خمینی (ره) مواجه شدم. و با برادر شهید در قم هم برای گرفتن تکلیف صحبت کردم.

اوحدی ادامه داد: چرا مراسم یادواره شهدا برگزار می کنیم؟ نکته قابل توجهی دارد. ما به دنبال تبلیغات نیستیم، حتی خانواده شهید هم انتظار این مراسم را ندارند، اما ما نیاز داریم، نه فرزندانشان، همسران و والدین شهدا، حتی خود شهید هم نیازی به این یادواره ندارد. بلکه شهید به بازماندگان قافله کمال مژده می دهد. ما به این مژده نیاز داریم و این وجود و حضور خانواده شهدا در مراسم قطعا روح و روان ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا