سلامت خانواده

شناسایی 3700 پزشک متخلف توسط سازمان امور مالیاتی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، شاهین مستوفی رئیس مرکز بازرسی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: 3700 پزشک متخلف که به جای استفاده از دستگاه کارتخوان اقدام به اخذ وجه نقد و یا واریز وجه به حساب های بانکی از بیماران می کردند توسط این افراد معرفی شدند. آنها انجام داده بودند، شناسایی شدند.

وی افزود: بخشی از مشکل شناسایی نشدن فرارهای مالیاتی در کشور مربوط به خلأهایی مانند حساب های اجاره ای است که یکی از عوامل فرار مالیاتی در کشور محسوب می شود.

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: در سه سال گذشته با استفاده از اطلاعات ارائه شده به سازمان، 5.5 میلیون مودیان جدید شناسایی شده اند. همچنین در سال 1400 تعداد مودیان شناسایی شده نزدیک به چهار میلیون نفر بوده که در سال 1403 به حدود 9.5 میلیون نفر رسیده است.

وی در خصوص پزشکانی که از دستگاه کارتخوان استفاده نمی کنند، گفت: بر اساس بند (2) بند (ط) تبصره (6) قانون بودجه سال 1402 کلیه پزشکان مکلف شدند از دستگاه کارتخوان برای دریافت وجوه درمان استفاده کنند. بیماران آنها در این زمینه تخلفاتی از سوی برخی افراد صورت گرفت و ما موظف شدیم گزارش اقدامات خود را به مجلس و مرجع صدور پروانه پزشک ارائه کنیم. همچنین در سال 1403 افرادی که ملزم به استفاده از پایانه های فروشگاهی هستند در صورت تخلف مشمول جرایم ماده (24) قانون پایانه های فروشگاهی می شوند.

مستوفی با اشاره به امکان گزارش تخلفات پزشکان از سوی مردم گفت: سازمان امور مالیاتی سامانه ای به نام «سوت زنی» ایجاد کرده که مردم می توانند تخلفات فرار مالیاتی را از طریق این سامانه به سازمان گزارش دهند. شهروندان می توانند با مراجعه به درگاه مالیاتی کشور به نشانی intamedia.ir/tax-fraud در قسمت ویژه «سوت زنی» گزارش خود را ارسال و از پاداش ویژه حداکثر تا 1 درصد مبلغ نهایی مالیات بهره مند شوند.

وی افزود: مردم می توانند شکایات، پیشنهادات و سوالات مالیاتی خود را از طریق سامانه 1526 مرکز ارتباطات مردمی سازمان امور مالیاتی کشور مطرح کنند تا به این موارد توسط سازمان رسیدگی شود. البته سازمان تنها با دریافت گزارش های مردمی فرد متخلف را اعلام نمی کند، بلکه از طریق واحدهای اجرایی مستقر در سازمان امور مالیاتی، بازدید و راستی آزمایی میدانی را انجام می دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان امور مالیاتی کشور با نظارت بر این اقدام، سه هزار و 700 پزشک متخلف را در سال 1402 شناسایی کرد که به جای استفاده از دستگاه های کارتخوان برای جمع آوری وجوه نقد یا وادار کردن بیماران به واریز وجه به حساب های بانکی، از آنها وارد عمل شدند و شناسایی شدند. آن را

وی افزود: همچنین در 2 عملیات بازرسی بر اساس ماده (181) قانون مالیات های مستقیم و با استفاده از اطلاعات موجود، بیش از پنج هزار میلیارد تومان از ابتدای سال تاکنون در 2 استان خراسان رضوی و آذربایجان غربی کشف شد. . در حال جمع آوری است.

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: تلاش می کنیم بر اساس بانک های اطلاعاتی سازمان و اختیاراتی که قانون به ما داده است از روش های جدید برای شناسایی مودیان استفاده کنیم. در حال حاضر اقداماتی برای شناسایی همه فراریان مالیاتی و نه تنها پزشکان در دستور کار است و تا پایان سال خبرهای خوبی را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا