سلامت خانواده

شناسایی اولین مورد مشکوک “آبله میمون” در این کشور

به گزارش آنلاین، وزارت بهداشت هند می گوید یک مورد مشکوک به بیماری M.pox (ابله میمون) در مردی که اخیراً از کشور دیگری به این کشور سفر کرده است، ثبت کرده است.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه دیروز (یکشنبه) در اطلاعیه ای اعلام کرد که این بیمار جوانی است که در بیمارستان قرنطینه شده و اکنون در وضعیت مساعدی به سر می برد.

مقامات بهداشت هند همچنین خاطرنشان کردند که پرجمعیت ترین کشور جهان “اقدامات جدی” را برای مقابله با این بیماری اتخاذ کرده است.

وزارت بهداشت هند افزود: این پرونده مطابق با پروتکل‌های تعیین‌شده مدیریت می‌شود و ردیابی تماس برای شناسایی منابع بالقوه و ارزیابی تأثیر در داخل کشور ادامه دارد.

در همین حال، این وزارتخانه مشخص نکرد که بیمار ممکن است دارای کدام سویه از ویروس M.pox باشد، اما آزمایشات برای تایید عفونت در حال انجام است.

سویه clade 1b M.pox نگرانی جهانی را برانگیخته است زیرا به نظر می رسد از طریق تماس نزدیک گاه به گاه راحتتر پخش می شود.

به گزارش الجزیره، هفته گذشته یک مورد از نوع جدید این بیماری در سوئد تایید شد و با شیوع فزاینده آن در آفریقا مرتبط است. هند 30 مورد از سویه قدیمی‌تر، معروف به کلاد 2 را بین سال‌های 2022 تا مارس 2024 شناسایی کرده است.

این ویروس که قبلا آبله میمون نامیده می شد، در سال 1958 در دانمارک در میمون هایی که برای تحقیق نگهداری می شدند، کشف شد. این بیماری اولین بار در سال 1970 در انسان شناسایی شد. این بیماری توسط ویروسی ایجاد می شود که از طریق حیوانات آلوده به انسان منتقل می شود، اما از طریق تماس فیزیکی نزدیک نیز می تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

این بیماری معمولاً خفیف است، اما در موارد نادر کشنده است. M.pox باعث علائم شبه آنفولانزا و ضایعات پوستی در بدن می شود.

سال گذشته، سازمان بهداشت جهانی (WHO) نام آبله میمون را به M.pox تغییر داد و گفت که نام این بیماری نژادپرستانه به نظر می رسد. همچنین ماه گذشته سازمان بهداشت جهانی با شناسایی نوع جدیدی از این بیماری شیوع این بیماری را یک اورژانس بهداشت عمومی و نگرانی بین المللی اعلام کرد.

با این حال، سازمان بهداشت جهانی اضافه کرد که شیوع M.pox یک کووید-19 دیگر نیست.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 17500 مورد ابتلا به M.pox و 629 مورد مرگ ناشی از این بیماری در جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) گزارش شده است. هر دو سویه – clade 1b و clade 1a – در این کشور وجود دارند.

جمهوری دموکراتیک کنگو اولین دسته از واکسن های M.pox خود را دریافت کرده است که مقامات بهداشتی امیدوارند به مهار شیوع بیماری کمک کند که سازمان ملل را وادار به اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی جهانی کرده است.

این ویروس در پاکستان، فیلیپین و تایلند نیز شناسایی شده است.

این در حالی است که دبیرکل سازمان جهانی بهداشت معتقد است که شیوع بیماری آبله در آفریقا ممکن است تا 6 ماه آینده متوقف شود.

تدروس آدهانوم گبریسوس، دبیر کل سازمان بهداشت جهانی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: با رهبری دولت ها و همکاری نزدیک بین شرکا، ما معتقدیم که می توانیم این شیوع را در شش ماه آینده متوقف کنیم.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا