سلامت خانواده

شناسایی اولین مورد «آبله میمون» در این کشور

به گزارش خبرآنلاین، وزارت بهداشت فیلیپین امروز (دوشنبه) از شناسایی یک مورد جدید بیماری M.pox (آبله میمون) در این کشور خبر داد و تعداد کل مبتلایان را به 10 نفر رساند.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فیلیپین اعلام کرد که مورد تازه ثبت شده اولین مورد ابتلا به این بیماری در سال جاری است که دیروز (یکشنبه) به این اداره گزارش شد.

وزارت بهداشت فیلیپین در اطلاعیه ای اعلام کرد: فرد مبتلا مردی 33 ساله، شهروند فیلیپینی است که سابقه سفر به خارج از فیلیپین را نداشته است، اما سه هفته قبل از شروع علائم، وی نزدیک شده است. تماس با فردی که ممکن است به ویروس آلوده شده باشد.

به گزارش شین هوا، آخرین مورد ابتلا به عفونت M.pox در این کشور در دسامبر 2023 گزارش شده است.

از ابتدای سال 2024، بیش از 10 کشور آفریقایی موارد ابتلا به این بیماری را گزارش کرده اند که از طریق تماس نزدیک منتقل می شود و جمهوری دموکراتیک کنگو بیش از 90 درصد موارد گزارش شده را تشکیل می دهد.

به گفته کارشناسان بهداشت، فرد مبتلا به M.pox در عرض 2 تا 19 روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس علائم را نشان می دهد.

به گفته کارشناسان سازمان بهداشت جهانی، M.pox باعث بثورات و علائم شبیه آنفولانزا می شود.

نسخه جدید ویروس آبله میمون که برای جلوگیری از برخی انگ های اجتماعی در جامعه آفریقایی توسط سازمان بهداشت جهانی به Mpox تغییر نام داده است، در هفته های اخیر باعث نگرانی جهانی شده است زیرا به نظر می رسد که نسخه جدید حتی از طریق تماس نزدیک می تواند گسترش یابد. بازی نرمال نیز آسان تر است.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا