سلامت خانواده

شما داروهای مسکن زیادی مصرف می کنید. عوارض این کار را بخوانید

به گزارش خبرآنلاین، مسئول واحد امور دارویی این مرکز با بیان اینکه مصرف دارو به عنوان یکی از مراحل درمان نقش مهمی در درمان بیماری دارد، گفت: مصرف خودسرانه بدون تجویز پزشک نه تنها باعث بهبودی نمی شود، بلکه روند درمان را نیز به همراه دارد. چار هم مزاحم است.

مهر در خبری نوشت: «فاطمه خسامی» مصرف خودسرانه دارو را باعث ایجاد حساسیت و تغییرات فیزیولوژیکی در بیمار دانست و افزود: عملکرد و عملکرد یک دارو در همه افراد یکسان نیست و ممکن است مصرف آن یک نوع دارو ممکن است عوارض جانبی زیادی برای بیمار ایجاد کند. باشد، در حالی که بر برخی دیگر از بیماران تأثیری ندارد.

وی ادامه داد: مصرف خودسرانه داروهایی مانند مسکن باعث عادت بدن به آن می شود; در آینده، بدن همچنان می خواهد دوز بالاتری دریافت کند، در حالی که ریشه بیماری هنوز درمان نشده است و می تواند خطرات اجتناب ناپذیری را برای بیمار به همراه داشته باشد.

دکتر خسامی با اشاره به استفاده از روش های تسکینی در قالب مصرف مواد مخدر در فرهنگ مصرف نوین گفت: در فرهنگ مصرف امروزی، هرکسی در چنین شرایطی، زمان و حوصله به دنبال رسیدن به اهداف خود در کوتاه ترین زمان ها است. استفاده از روش های صحیح و اساسی مانند تغییر سبک زندگی که مهمترین عامل بیماری زا در عصر امروز است دیده نمی شود و به همین دلیل به روش های تسکینی در قالب استفاده از داروها که در واقع پاکسازی صورت است متوسل می شود. از مشکل

مسئول واحد امور دارویی مرکز بهداشت شهدای انقلاب، فشارهای روحی ناشی از زندگی ماشینی را عامل گرایش مردم به مواد مخدر دانست و افزود: سردرد، اضطراب و حساسیت های عصبی که ناشی از فشارهای روحی و روانی است. زندگی جدید، گاه به این گرایش منجر می شود که به مردم دارو داده می شود تا بتوانند خود را برای تحمل شرایط اجباری زندگی آماده کنند.

وی افزود: طبق آمار 10 درصد افرادی که به صورت خودسرانه و غیرمنطقی مواد مصرف می کنند دچار عوارض شدید دارویی می شوند. از سوی دیگر، مطالعات جدید نشان می‌دهد که مصرف زیاد استامینوفن، داروهای سرماخوردگی و قرص‌ها و اسپری‌هایی که برای رفع گرفتگی بینی استفاده می‌شوند، از علل ایست قلبی هستند.

دکتر دکتر با اشاره به استفاده متداول از مکمل های غذایی مانند کپسول های مولتی ویتامین مینرال، ویتامین E، قرص آهن جوشان و ویتامین C، قرص کلسیم و کپسول روغن ماهی (امگا 3)، از مصرف خودسرانه این گونه داروها و مکمل ها خودداری شود.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا